Kálmán Imre Cirkuszhercegnőjének kétestés margitszigeti bemutatójának primadonna szerepében július 20-án Dobó Enikő 21-én pedig Eperjesi Erika látható majd. A két „Fedórát” szereükről és az előadásról kérdeztük.
Mit jelent nektek ez a szerep és ez a karakter, mit gondoltok Fedóráról?
DE: Kecskeméten a Marica grófnőben Liza volt az első operett szerepem szubrettként. Akkor azt hittem, hogy örök életemre szubrett maradok, de hipp-hopp kinőttem ebből, A csókos asszonyban áteveztünk primadonnába, aztán jött a Csárdáskirálynő, és 26 évesen megkaptam ezt a csodát! Fedóra és én a civil életben annyiban hasonlítunk, hogy nekem se mondja meg senki, hogy mit és hogy csináljak, és én is hiszek a szerelemben és a bizalomban.
EE: Nagyon örültem, hogy Fedórával egy olyan primadonna szerepet énekelhetek, ami korábban már a vágyaim között szerepelt, azonban teljesen új is volt számomra. A karaktert és a zenei anyagot is nagyon szeretem. Idén a Marica grófnőben, a címszerepet játszottam a Miskolci Nemzeti Színházban és bár mindkét operettnek Kálmán Imre a szerzője, teljesen eltér egymástól a két szerep. Fedóra jelleme érzelemgazdag és szenvedélyes, hevesen reagál az őt ért érzelmi ingerekre, büszke nő, nem omlik rögtön a férfi karjaiba, hanem okosan, megfontoltan és átgondoltan dönt.
Miről szól ez az álruhás szerelmi történet ma, és hogy működik a műfaj a 21. században?
EE: Az igaz és őszinte érzések a legfontosabbak az életben és mindig győzedelmeskednek. Amikor Fedóra számára kiderül, hogy akibe beleszeretett nem az az ember, akinek hitte, becsapva érzi magát. A mai nőkre is igaz lehet, hogy jobb az érzésekre hallgatva, okosan és türelmesebben bánni az élet adta lehetőségekkel. A boldogság nem a keménységen múlik, talán épp ellenkezőleg – szeretni kell és pont.
Eszerint a primadonnasághoz hozzá tartozik a türelem, a nagyvonalúság és a megbocsátás képessége is?
EE: Teljes mértékben, hiszen hiába érzi magát becsapottnak Fedóra, az érzelmek felülkerekednek, a szerelem győzedelmeskedik. De ez szinte minden nagyoperettről elmondható és én hiszem, hogy az életről is.
DE: Nagyon szépen megvan ezekben a primadonnákban, hogy felállnak, bíznak és újrakezdenek és ez megunhatatlan. Nagyon összetett és szenvedélyes, miközben nagyon egyszerű is ez a történet, ugyanakkor egy 21. századi fiatal lánytól ez a szerep nagyon messze van. Én nem abból fogalmazok, amit korábban elvártak. Itt nincs klasszikus vonulás, de még benne van a fiatalság, a szeleburdiság és az esendőség.
Hozott valamilyen újdonságot, meglepetést, kihívást ez a próbaidőszak?
DE: Kálmán Imre gyönyörű zenéje elég magasra rakta a lécet, például háromvonalas C is van benne, ami nekem komolyabb kihívást okozott. Hatalmas zenei ívek kísérik végig a darabot, és ahhoz, hogy ezeket megfelelően el tudjuk énekelni nagyon komoly fizikai és lelki erőnlétre van szükségünk. Ez egy nagyon profi és pontos előadás lesz, egy szuperprodukció, amilyenben még nem volt részem.
EE: A próbaidőszak nagyon jó hangulatban telt, hiszen Szőcs Artur már évek óta partnerem, ismerjük egymás minden rezdülését. Miller Zoltánnal viszont most dolgoztam együtt először, ő számomra új bonviván, egy másik karakter, így én is új színeket tudtam elővarázsolni magamból.
További információ és jegyvásárlás: www.szabadter.hu