Azért lehet sikeres Meghan Markle új Netflix-sorozata, mert olyan sokan utálják

A sorozat bizarr módon az ún. hate watchingból profitálhat, amikor csak azért ülnek le emberek megnézni valamit, hogy utána szapulhassák.

Ma érkezett a Netflixre Meghan Markle legújabb tévésorozata, a 8 epizódból álló, Szeretettel: Meghan című, életmódmagazin, amelyben a brit királyi családdal nagy csinnadrattával szakító sussexi hercegné vidáman főzőcskézik, virágokból készít dekorációt,  vagy épp méhészkedik, mindezt tökéletes sminkkel, méregdrága, csodásan megkomponált ruhakölteményekben!

Az egész még akkor is rémesen néz ki, ha nem ismerjük Meghant, az ő múltját és a királyi családhoz fűződő viszonyát. Az egész annyira mesterkélt, annyira művi, hogy akár azt is mondhatnánk, hogy halálra van ítélve, ha nem lenne egy új trend, a hate watching, ami legalább olyan borzalmas, mint Meghan műsora ám a kettő nagy valószínűséggel találkozni fog, sőt, valójában a gyűlöletből elkövetett tévénézés viheti sikerre a nyolcrészes sorozatot.

"Ez is a szakértelem egy formája, akárcsak a rajongás-" - mondta Joli Jensen, a Tulsai Egyetem médiatudományi professzora a BBC-nek.

"Örömet szerez nekünk, ha megpróbáljuk kitalálni, miért nem okoz örömet egy műsor, ha rá akarunk jönni, miért irritál."

Lehet, hogy Meghan már tisztában van ezzel, hiszen, bár gyakran beszélt a közösségi média negatív oldalairól, az év elején váratlanul visszatért az Instagramra. Azóta ezt a platformot és a gyorsan növekvő követői táborát használja a műsor szüntelen népszerűsítésére az előzetes és a színfalak mögötti tartalmak megosztásával. És akárcsak a hate watching, a közösségi média térnyerése mellett nem meglepő módon a „gyűlöletkövetés” növekvő tendenciája is megfigyelhető. Ilyenkor csak azért követnek valakit, nézik meg minden tartalmát, hogy aztán beleköthessenek abba – és esetleg saját tartalmat gyárthassanak ebből. Ez nem ugyanaz, mint a bűnös élvezet: ott olyasmit nézünk, amiről tudjuk, hogy alacsony minőséget képvisel, de mégis tetszik

Amikor kijött a sorozat előzetese, iszonyat sokan nézték meg, akik közül rengetegen nyilvánították ki nemtetszésüket, de ez azt is jelzi, hogy a sorozat felkeltette a figyelmüket. JR Ilagan, manilai klinikai pszichológus így nyilatkozott a jelenségről a VICE-nak:

„A gyűlölet, amelyre itt utalunk, inkább a nyilvános tartalmak, a nyilvános személyek felé irányul. Szórakoztató másokkal együtt utálni valakit, hiszen közös ellenségetek van. Tudjuk, hogy a közösségi média megváltoztatta a televíziózás módját, mivel az emberek részt akarnak venni a tévés tartalmakról szóló beszélgetésekben. Vannak olyan műsorok, amelyek amolyan villámhárítókként szolgálnak ehhez, és az emberek majd’ megőrülnek, hogy részesei legyenek a beszélgetésnek. Ez egy valós jelenség, aminek komoly hatása van a médiafogyasztási szokásainkra."
Forrás: Netflix

 

Nem tudni pontosan, hogy Meghan Markle mennyit keres ezzel a sorozattal, csak annyi biztos, hogy a With Love, Meghan része annak az állítólagos 100 millió dolláros szerződésének, amit a kegyvesztett hercegi pár évekkel ezelőtt kötött a Netflixszel (ennek részeként debütált 2022-ben a Harry & Meghan című dokusorozatuk, ami a brit királyi családban töltött éveikről szólt, és már a premierje napján több mint 2,4 millióan nézték meg). Bár a műsort Meghan és Harry kaliforniai otthonában forgatták, egyelőre nem tudni, hogy a két gyermekük, az ötéves Archie és a hároméves Lilibet is szerepel-e benne, Harry herceg, illetve a pár öregecske kutyája, Guy viszont látható lesz.

Egy rakás híresség fog együtt főzőcskézni a hercegnével a műsorban, köztük az elismert séf, Roy Choi, a neves vendéglátós, Alice Waters. De benne lesz két ismert színésznő is: Mindy Kaling komikus, valamint Meghan Markle régi barátnője és kollégája, Abigail Spencer.

Forrás: dailymail.co.uk

Ez is érdekelhet

Ha utálod a brit királyi családot, azért, ha imádod, akkor azért nézd meg a Harry & Meghant

Felkerült a Netflixre a „kegyvesztett hercegi pár” életéről szóló dokusorozat első három része, naná, hogy mi is megnéztük! Kritika.

Tovább