A Squid Game után már itt is a Netflix új koreai sikersorozata

És kiderült az is, hogy a streamingóriás változtatni fog a nézettségmérési módszerein.

A globális Netflix toplistán már a negyedik (a magyaron a nyolcadik) helyen áll A bosszú nevében című új koreai sorozat, amelyben egy nő az apja meggyilkolása miatt bosszút esküszik. A történet során azt követhetjük, ahogy előbb tagjává válik apja bűnszervezetének, majd beépül abba a rendőri egységbe is, amely a gyilkosságért felelős.

A főszerepet alakító Han So-hee egy korábbi interjújában elmondta, hogy komoly harcművészeti kiképzésen kellett átesnie a széria kedvéért, és az inspirációt többek közt Charlize Theron akciófilmjéből, az Atomszőkéből vette.

A bosszú nevében, illetve a Nyerd meg az életed (Squid Game) sikerének hála a gyártásért felelős koreai produkciós cégek részvényei egyébként meredek emelkedésnek indultak.

A Netflix közben ismertette a harmadéves eredményeit, 4.4 millió új előfizetőről számoltak be, és ebből 2.2 millió az ázsiai térségből érkezett, míg 1.8 millió Európából, Közel-Keletről és Afrikából. A siker igazolja azt a bizalmat, amelyet a Netflix az olyan nem angol nyelvű produkciókba fektet, mint A nagy pénzrablás vagy a Nyerd meg az életed.

Utóbbi, vagyis a Squid Game már 142 milliós nézettségnél tart, ez a szám ugyanakkor csalóka. Ha korábban valaki csak két percet nézett meg egy sorozatból vagy filmből, akkor a Netflix statisztikái úgy kezelték, mintha a teljes produkciót végignézték volna. A streamingcég bejelentette, hogy 2022-től változtatni fog ezen a módszeren, azt fogja majd mérni, hogy az adott sorozatból hány órát néztek végig az előfizetők. A Netflix szerint így sokkal világosabb képet kaphatunk majd arról, hogy melyek a legsikeresebb produkciók.

Forrás: Netflix

 

Ha csak ezt a számot, vagyis a megtekintett órák számát vesszük figyelembe, akkor a Bridgerton vezet (625 millió) A nagy pénzrablás (619), a Stranger Things harmadik évada (582), a Vaják (541) és a 13 okom volt (496) előtt. A Bloomberg számításai szerint viszont

a Squid Game-ből 23 nap alatt 1.4 milliárd órát néztek meg, vagyis a koreai széria esetében mindegy, milyen számítási módszert használunk, az elsősége megkérdőjelezhetetlen.

Via: NME / THR / IndieWire