Miért nem szeretik az emberek a stúdió által feltámasztott klasszikus rémeket, azaz a Dark Universe világának újragondolt filmjeit? A sikertelenség okát maga a stúdióvezető magyarázta meg.
Az olyan klasszikus szörnyek, mint Drakula, Frankenstein teremtménye, a Láthatatlan Ember, a Farkasember vagy a Múmia jogait birtokló Universal 2014-ben Az ismeretlen Drakulával indította el ambiciózus franchise-át, amelynek keretében egymás után szép sorban rebootolni akarták az összes régi szörnyfilmet. Csakhogy a kezdeményezés sajnos már a második filmmel, a 2017-es A múmiával kudarcba fulladt.
Hiába volt Tom Cruise a főszereplő, az alkotás kritikailag és anyagilag is hatalmasat bukott. A Dark Universe széria következő tervezett darabja, a Frankenstein menyasszonya így inkább talonba is került, úgy megrémültek a stúdiónál a számok láttán. Azóta pedig a Universal inkább különálló filmekként hirdeti a szörnyfilmes rebootokat, és nem erőltetik a Dark Universe univerzumot.
A jelenségről most a stúdió elnöke, Donna Langley beszélt egy kerekasztal-beszélgetésen. Langley elismerte, hogy a Dark Universe hibás elképzelés volt a részükről a hírhedt karakterek összefűzésére.
„Tettünk egy kísérletet, hogy összefűzzük a szörnyeinket, de ez a kísérlet elhibázott volt” – vallotta be a stúdiófőnök.
„Rájöttünk, hogy ezek a karakterek valamilyen oknál fogva kitörölhetetlenek, de nincs aktualitásuk, a világ pedig határozottan nem kért a klasszikus szörnyek közös univerzumából. De újraterveztük a dolgot, és most a filmkészítőt az előtérbe helyező megközelítést alkalmazunk, és nem a nagy büdzsére megyünk rá” – magyarázta Langley. Az Elisabeth Moss főszereplésével a Blumhouse Productionsszel karöltve készült A láthatatlan ember például már ennek a hozzáállásnak a szellemében készült.
(via NME)