Észak-Amerikában az első helyen nyitott a Szikla és Emily Blunt kalandfilmje, a Dzsungeltúra.
A Disney új családi blockbustere 34 millió dollárt gyűjtött össze a mozipénztárakban az első hétvégén, és még 30 milliót a Disney Plus platformján. Amerikán kívül 27 millió dollárt termelt, vagyis az összmérleg eddig 61 millió. Ez egy kicsivel több mint amennyit a szakértők valószínűsítettek, tartottak ugyanis tőle, hogy a delta variáns terjedése elriaszthatja a családokat a közös mozizástól. Ha viszont nem pandémiás időkben lennénk, akkor ez az eredmény csalódásnak minősülne, egy 200 milliós büdzséből készített film esetében ugyanis legalább 500 milliós bevételre lenne szükség, hogy a stúdió a pénzénél legyen. Egyelőre erősen kérdéses, hogy ez összejöhet-e Dzsungeltúrának.
A Szörnyellához és a Fekete Özvegyhez hasonlóan a Disney a saját streamingoldalán is elérhetővé tette a filmet 30 dollárért. A mikiegeres cég jelentése szerint a Dzsungeltúrát 30 millió dollár értékben streamelték a Disney Plus nézői, ami pont a fele a Fekete Özvegy hétvégi bevételeinek. A kettős premiernek köszönhetően lehetetlen megmondani, hogy a streaminges hozzáférés a mozik bevételeit rövidítette meg, vagy eleve azok választották ezt az opciót, akik úgyse mentek volna el a mozikba. Ahogy arról mi is beszámoltunk, Scarlett Johansson szerint az előbbi verzió a hihető, ezért be is perelte a Disney Plust, arra hivatkozva, hogy a Disney szerződésszegést követett el azzal, hogy felrakta a filmet streamingszolgáltatásuk extra kínálatába, ezzel milliókat vontak el a mozibevételből, így jócskán csökkent az esélye a prémiumra.
Vannak, akik szerint a Dzsungeltúra relatíve gyengébb eredményeiért nemcsak a pandémia a felelős, hanem maga a film. A Jurassic Park vagy a Jumanji folytatásait leszámítva ma már nem nagyon készülnek hasonló, klasszikus hollywoodi akciófilmek, nem ez ma a legfelkapottabb műfaj.
A hétvégi toplista második helyén Dev Patel középkori fantasyje, a The Green Knight végzett, Shyamalan Időjének bevételei pedig az előző héthez képest 60%-kal estek vissza, így már csak a harmadik a Hatodik érzék rendezőjének öregedős horrorja.
via: Variety