Christopher Nolan fel van háborodva a Warner húzásán

Hihetetlennek tartja, hogy a stúdió az összes jövő évi nagy címét a mozipremierrel egy időben streamelhetővé teszi, amiről még csak nem is egyeztettek a művészeikkel.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a múlt hét végén a Warner Bros. azt a szenzációszámba menő bejelentést tette, hogy a nem múló koronavírus-helyzet és a mozik zárva tartása miatt 2021-ben mind a 17 premierjét egyszerre teszi elérhetővé a filmszínházakban és testvércége, az HBO Max nevű streamelős szolgáltatás kínálatában, ami példátlan eljárás, hiszen normál esetben a moziknak három hónapjuk van arra, hogy kifuttassák a filmeket – így viszont félő, hogy sokan inkább az otthoni filmnézést választják helyettük, ami még nehezebb helyzetbe hozza a pandémia miatt így is döglődő piacot.

A Warner a gyártója az idén nyár végén/ősz elején még kizárólag a mozikban bemutatott Tenetnek, amelynek alkotója, Christopher Nolan most megszólalt az ügyben. „Elég sok itt a visszásság, mivel senkinek nem szóltak előtte róla. Ez így nagyon-nagyon-nagyon-nagyon zűrös. Egy igazi átverés. Remek példa arra, hogy ne bánj a filmeseiddel és a sztárjaiddal, és úgy általában azokkal az emberekkel, akik sokat beletettek a projektjeidbe. Annyit legalább megérdemelnénk, hogy konzultáljanak és beszéljenek velünk arról, mégis mi a fene fog történni a munkánkkal” – háborgott a direktor.

Christopher Nolan. Forrás: Tony Barson / FilmMagic / Getty Images

 

Közvetve egyébként Nolan, pontosabban új filmje, a Tenet is vastagon benne lehet a Warner döntésében, hiszen az volt az utolsó nagy cím, amit csak moziban dobott piacra a stúdió, és mindenki attól várta a csodát a filmszínházak nyári újranyitása után, viszont sajnos – nem túl meglepő módon, hiszen a legnagyobb amerikai helyszíneken, azaz New York és Los Angeles környékén nem nyitottak ki a mozik, ahol meg kinyitottak, ott nyilvánvalóan féltek az emberek elmenni – nem teljesített elég jól.

De a rendező legtöbb, igen jól hozó korábbi alkotása (például a Dunkirk, ez Eredet, a Csillagok között vagy a Batman-trilógia) is a Warner gyártásában készült, így annyit azért megérdemelt volna, hogy tájékoztassák az új helyzetről.

„Nem akartam elhinni… Főleg a módját, ahogy megtették.

2021-ben, amikor náluk van több a világ top filmese és legnagyobb sztárja közül, akik adott esetben éveket dolgoztak egy-egy projekten, amibe szívüket-lelküket beletették, azért, hogy nagyvásznon legyen látható. A lehető legszélesebb közönséget kéne elérniük, most meg elkótyavetyélik ezeket az alkotásokat arra, hogy reklámot csináljanak velük a streamelős szolgáltatásuknak, méghozzá bármiféle egyeztetés nélkül” – mondta Nolan egy friss interjúban.


Az észak-amerikai piacon egyébként jelenleg csak a filmszínházak 37 százaléka üzemel, jelen pillanatban tehát biztosan nem a mozik jelentik a legszélesebb közönséget – az viszont elég furcsa, hogy az ellentmondásos stratégiát a Warner az összes, tehát a jövő év második felében érkező premierjére is kiterjesztette, amikor pedig lehet, hogy már nem is lesz vírus, és a mozik kinyithatnak. Nem egyedül Nolan elégedetlen egyébként a stúdió döntésével: a Dűne és a Godzilla vs. Kong mögött álló produkciós cég, a Legendary Entertainment azt fontolgatja, pert indít a Warner ellen, hiszen ők mozifilmes megjelenésekre kötöttek üzletet velük, és így egyrészt bevételt veszítenek (hiszen otthon egy mozijegy áráért többen is megnézhetik a filmet), másrészt korábban akár más streamelős szolgáltatóhoz is vihették volna a blockbustereiket, jobb pénzért.


(via Variety)