Vasárnap adják át az Oscar-díjakat, ennek kapcsán élőben lehetett kérdezni a jelöltektől. A Facebook Los Angeles-i központjából jelentkezett be Deák Kristóf is, a Mindenki című rövidfilm alkotója.
A negyedórás közvetítés során nemcsak a film születéséről, a saját pályafutásáról beszélt, hanem arról is, hogyan fogadták az örömhírt, amikor bejelentették, hogy a rövidfilmjét Oscarra jelölték.
Már gyerekkorában érdekelte a filmezés, egy VHS kamerával bohóckodott, később a Színház- és Filmművészeti Egyetem rendező-forgatókönyvíró-producer szakán végzett. Nagyon szereti Billy Wilder filmjeit (Alkony sugárút, Van, aki forrón szereti), de a legnagyobb kedvence a Gyűlölet, Vincent Cassel főszereplésével. Mint alkotóra, nagy hatással volt rá Darren Aronofsky kultikus Rekviem egy álomért című filmje, amelyből sokat tanul a történetmesélésről is.
A Mindenki alapötlete valós történeten alapul: öt éve mesélte Deáknak egy svéd barátnője Londonban. A lány tíz évesen új iskolába került, és annak híres kórusába is bekerült. Ott ugyanaz történt vele, mint a filmbéli kislánnyal: a kórusvezető arra utasította, hogy mivel nem jó a hangja, csak tátogjon, és hamar kiderült, hogy másik tizenöt gyereknek sem szabad hangosan énekelni. A kisfilm aranyos befejezését már Deák szőtte a történethez.
Régebben egy bandában énekelt, de annak több köze voltaz üvöltözéshez, mint az énekléshez. Ilyen a rakkenroll: nem vetették a szemére, hogy esetleg nem jól énekel.
Arra a kérdésre, hogy mit tanácsolna azoknak, akik filmezéssel szeretnének foglalkozni, azt felelte, hogy lehetőleg minél alaposabban ismerjék meg az egész produkciós folyamatot, tanuljanak meg vágni, mert azzal lehet egy film mélyére hatolni. Alkotóként évi 1-2 rövidfilmmel lehet a legjobban fejleszteni a rendezői fogásokat, aztán érdemes azokat indítani különböző fesztiválokon.
Nagyon vicces történetet mesélt arról, hogyan reagált a hírre, hogy Oscarra jelölték a filmjét. Stábtagokkal és barátokkal üldögéltek egy csendes kávézóban, és élő streamen követték a hivatalos bejelentést. Amikor a Mindenki is megjelent a listán, vagy öt percen keresztül őrjöngtek örömükben, aminek a pincérnő kifejezetten nem örült. De kiengesztelték egy jó kis borravalóval.
Legközelebbi terve az, hogy aludjon egy nagyot. Legutóbb a Paramount Channelnek készített egy rövid szkeccsekből álló minisorozatot (amit a hét végén fognak levetíteni), egyébként további rövidfilmeken töri a fejét. A következő egy mesterséges intelligenciáról szól majd, és igyekszik úgy bemutatni, ahogy korábban még senki, és annak a végére is tartogat egy jó kis csavart. Azutánra is vannak még tervei, de most még nem akar róluk beszélni.
Természetesen ilyenkor nem lehet megúszni azt a kérdést, hogy melyik ismert alkotóval dolgozna szívesen. Deák jó ízléssel visszafogottan válaszolt. Elmondta, hogy az igazi színészi teljesítményeket a tévében kell keresni, és külön kiemelte Riz Ahmed alakítását az HBO Aznap éjjel című sorozatából. Ha lenne rá lehetősége, persze dolgozna hollywoodi sztárokkal is, de senkit nem nevezett meg.
Az utolsó kérdés valószínűleg félremehetett, mert az eddigi, Oscar-díjhoz kötődő, legkellemesebb emlékét tudakolta valaki. Deák igyekezett kivágni magát ebből a kicsit kellemetlen helyzetből, és a Saul fiának tavalyi sikerét említette.