Szétcsúszva

Egy fiatal ügyvéd magánnyomozása halott fívére gyilkosai után - tempós brit drug-movie, a londoni klub-kultúra egyik ikonisztikus figurájának elsőfilmes rendezésében.

Nagy-Britannia az elmúlt években igazi film-nagyhatalommá avanzsált. A Guy Ritchie-hez hasonló slágerdirektorok sikere megnyitotta az utat a fiatal brit tehetségek előtt: a különféle filmfesztiválok hemzsegnek a bretonföldön cseperedett mozititánoktól.

Igaz ugyan, hogy csak néhányuknak adatik meg a lehetőség, hogy a házgyári rövidfilmek, sufni-tunning nyolcmilliméteresek után komolyabb költségvetésű produkciók elkészítésével is megpróbálkozzanak. Ám azok a szerencsés kevesek, akik végül "valódi" nagyfilmet forgathatnak, rendre újszerű és szórakoztató alkotásokkal lepik meg a filmszínház-látogatókat.

Carl Dawson (Matthew Rhys), a fiatal ügyvéd Londonba utazik, hogy elrendezze halott testvére hagyatéki ügyeit. Miközben bátyja üzleti iratai közt kutakodik, rájön, hogy annak állítólagos belesete, talán nem is annyira baleset volt.

Egyre erősödik benne a gyanú, hogy fivére, Justin gyilkosság áldozatává vált. Nem teketóriázik soká, inkább Sunny-val (Sienna Guillory), bátyja egykori szeretőjével tandemben beleveti magát a londoni éjszakai életbe, és magánnyomozásba kezd, hogy felderítse testvére halának valódi körülményeit.

Alexander Jovy, a brit klub-szcéna egykori sztárdídzséje, a divatos drugmovie-k népszerűségén lovagolva igyekszik bekormányozni magát az álomgyári celluloid-révbe. Az elsőfilmes rendező nem válogatott az eszközökben.

Az újhullámos angol filmipar jól bevált kunsztjai - gyors vágások, klip-szerű képek, pergő dramaturgia - mellett számos ismert arc, többek között a kokain-függő bártulajdonos szerepében domborító, egykori popénekes, Jason Donovan szerepeltetésével igyekezett bebiztosítani mozija sikerét.

A főszereplő Matthew Rhys remek választásnak bizonyult: bár a jog serény szolgája helyett inkább egy terápiáról frissen szabadult junkie-ra hasonlít, ám meglehetős kedvvel, a műfaj lehetőségeihez képest érzékenyen alakítja a reá szabott karaktert.

Az 1999-es rövidfilmes Oscar-díjra jelölt Jovy óvakodott attól, hogy túlontúl eredeti ötletekkel tömje tele filmjét, a Szétcsúszva mégis kellemes "biztonsági moziélménnyel" kecsegteti a tarantinoista közönséget.