Valahol magától értetődő, hogy egy sztár nem maradhat a csúcson sok évtizeden keresztül.
Kevin Costner a szerencsésebbek közé tartozik: a Farkasokkal táncolóval Oscart nyert és sorra készítette az olyan sikereket, mint a Robin Hood vagy a Több mint testőr. A későbbi, balsorsú szerepválasztások sem törték meg karrierjét. Az előző évtizedet záró, egyben a mélypontot jelentő A másik lány után pedig kizárólag felfelé vihet az út.
Sokat sejtet, ha egy A-ligás színész főszereplésével olyan film készül, amit a forgalmazó is inkább rejteget. Amerikában A másik lányt csupán pár moziban, gyakorlatilag nulla marketinggel, a közönség és a szakma elől eldugva mutatták be a műfajnak kevésbé kedvező karácsonyi szezonban, a reklámkampányt a későbbi házimozi megjelenésre koncentrálva.
A terjesztő félelme érthető, mivel már az valószerűtlen, hogy a két gyerekét távoli, szellemjárta tanyán egyedül nevelő apa sztorija forgatókönyv formában jó ötletnek tűnt. A történetet egy néhány évvel korábban megjelent novella alapján jegyző John Travis a szokványos kísértetes klisékkel operál.
Elsősorban a Poltergeist és a Kedvencek temetője emléke sejlik fel, mivel a bonyodalmakat itt is indiántemető okozza, de A másik lány maximum szeretne neves előképeihez felnőni. A '80-as években a Poltergeist megfelelő időzítésének és Steven Spielberg letagadhatatlan kéznyomának hála nem csak a videókorszak, de máig a műfaj meghatározó darabja, míg a Stephen King regényéből készül Kedvencek temetője primitív, ám hatásos ijesztgetésekkel hozta a frászt a nézőre.
Ezzel ellentétben Luiso Berdejo spanyol rendező első amerikai filmjében képtelen atmoszférát teremteni (holott a ház és környezete kínált volna erre lehetőséget), a karakterek pedig számunkra végig közömbösek maradnak. A kislány szerepében Ivana Baquero hozza a kötelezőt, hisz már ennyire fiatalon sikerült beskatulyázni a hasonló szerepekbe (filmográfiáján például a Farkasvadászat, Rottweiler – A halálkutya és a jóval minőségibb Faun labirintusa sorakozik), viszont felnőtt partnere, Kevin Costner annyira rutinból és unottan játszik, mintha végig érezte volna, hogy rossz lóra tett és alakításával próbálna tüntetőleg kihátrálni a filmből.
A másik lány a gyenge kezdés után az egészen röhejes utolsó harmaddal mégis képes meglepetést okozni – de nem pozitív értelemben. Az, hogy a film most tévéképernyőre kerül (és a mozibemutatót a legtöbb országhoz hasonlóan kihagyta), tulajdonképpen a legjobb dolog, ami történhetett vele: otthon, a kanapé kényelmében mindig sokkal elnézőbbek vagyunk.