Kurt Vogel Russell filmográfiájában 94 tétel szerepel, pályáját gyerekszínészként kezdte és hamar A-kategóriás sztár lett, akinek jól állt az akció és a móka is, hogy ebből kiöregedve újra felépítse magát.
Kurt Russell olyan öreg, hogy első szerepét egy Elvis Presley-filmben kapta – igaz, ő maga csak 10 éves volt, ma viszont 65. Annak idején A-kategóriás sztárnak számított, olyan filmekkel a zsebében, mint a Menekülés New Yorkból (1981), A valami (A dolog) (1982), a Nagy zűr kis Kínában (1986), A vasmacska kölykei (1987) vagy a Tango és Cash (1989). Ha kellett, vicces volt, ha kellett, romantikus és tudott kőkemény akcióhős is lenni, de a 2000-es évekre kikopott ezekből a kategóriákból, és eltartott egy darabig, míg sikerült újradefiniálnia magát – de a dolog jól sikerült, ahogy a héten bemutatott brutális western, a Csontok és skalpok is bizonyítja, ahol egy mogorva bajuszú, de tettre kész seriffként ered emberrabló kannibálok nyomába, tudván, hogy nem sok esélye van arra, hogy élve megússza a kalandot.
Russell első igazi visszatérő produkciója a Quentin Tarantino rendezte 2007-es trashfilm, a Grindhouse: Halálbiztos volt. Tőle nem szoktuk meg, hogy egy rohadék legyen – azt, hogy bunkó, talán -, de Kaszkadőr Mike szerepében igazi szemétláda volt. Sebhelyes képű, bőrdzsekis emberünk egy sorozatgyilkos, aki fiatal lányokra utazik, fegyvere pedig spéci járgánya, ahol a vezetőt egy megerősített keret védi, az utast viszont semmi. Kaszkadőr Mike könnyedén el is intéz három csajt a játékidő első felében, majd balesetnek állítja be az egészet, hogy aztán emberére akadjon három másik csaj személyében, akik, mit tesz isten, szintén kaszkadőrök. Külön bónuszpont jár Mike autójának gumikacsás „orrdíszéért”, mert akkor igazán jó egy gonosz, ha humora is van.
Bár idehaza nem keltett különösebb feltűnést, Russell 2013-es ún. heist filmje, ami nálunk végül moziforgalmazásba se került, azért megér egy misét. Hősünk, aki a Crunch Calhoun névre hallgat, ezúttal kabalájává vált bajusza nélkül játszik, kap viszont a történet elejére egy nyakmerevítőt és egy megbízhatatlan testvért Matt Dillon személyében, akihez jár egy feladat is. Utolsó melóként a visszavonulás előtt egy felbecsülhetetlen értékű bibliát kell ellopniuk egy jól őrzött múzeumi tárlóból. Össze is áll a régi csapat és megvan az ötlet, mégis becsúszik pár gikszer, hiszen egyrészt egy náluk is nagyobb gazember vadászik rájuk, másrészt vígjátékról van szól. Az nekünk külön pikantéria, hogy a filmben a Varsó felirat alatt a Parlament épülete és Lánchíd is megjelenik – a két fővárost még a Holdról nézve sem lehet összekeverni.
Ha egy jól bejáratott csapatnál hirtelen felbukkan egy szigorú arcú, névtelen pasas – mert ugye a Mr. Nobody NEM egy igazi név - , aki egy titkos kormányügynökséget képvisel, az nem szokott jól elsülni. Kurt Russell azonban más kaliber, és az ő ügynöke más, mint filmbéli kollégái. Ő nem árulja el azokat, akikkel összeáll, nem szenvtelen robot, hiszen szereti a belga söröket, és ha harcra kerül a sor, akkor ott is megállja a helyét, bár mint Halálos iramban 7-ből kiderül, nem golyóálló. A lankadatlanul dübörgő franchise-nak nagyon is jól jött a veterán Russell szerepeltetése – lássuk be, eddig eléggé egy kaptafára készültek a szereplők -, aki a sikernek köszönhetően vissza is fog térni, bizonyítva, hogy még mindig igazi sztárnak számít.
Ha nem is lett tökéletes film az Aljas nyolcas, azt meg kell hagynunk, hogy Quentin Tarantino most is elképesztő karaktereket talált ki és csodás dialógusokat adott a szájukba. A tomboló vihar elől egy postakocsi állomáson menedéket kereső vadnyugati figurák közül Russell alakítja John Rutht, a fejvadászt, akinek Hóhér a beceneve, és akinek nem gond időnként teljes erőből orrba vágni egy nőt, igaz, az illető ki is érdemli ezt a figyelmességet. A medvebundát hordó, hatalmas bajuszt és barkót viselő Ruth – ez az arcszőprzet újra megjelenik a Csontok és skalpokban is - végül csúnya véget ér, de addig ő a film legizgalmasabb alakja, akinek a szájába ilyen mondatokat adott a rendező. „Nos, Daisy, szeretném, ha kidolgoznánk egy jelbeszédet. Ha keményen belekönyökölök az arcodba, az azt jelenti, hogy fogd be a szádat.”
Az is lehet, hogy Kurt Russell sokat látott és tapasztalt új arca lehet, hogy izgalmasabb, mint a régi. És a jövő? Még idén jön a Peter Berg rendezte Mélytengeri pokol, amely a 2010-ben felrobbant és súlyos környezeti katasztrófát okozó Deepwater Horizon nevű olajfúrótoronyról és az ott dolgozókról szól. Egyikük lesz Kurt, és ez az első alkalom, hogy egy filmben játszik nevelt lányával, Kate Hudsonnel, aki a főszereplő Mark Wahlberg aggódó felesége lesz. Ezek után Chris Pratt apját alakítja a Guardians of the Galaxy Vol 2.-ben – még nincs hivatalos magyar cím -, és érkezik a Fast 8, vagyis újra Mr. Nobody-ként láthatjuk egy csomó izmos férfi és csillogó autó társaságában.