A 2003-as Titanic fesztivál "Éjutazás" szekciójában mutatták be a francia Bertrand Bonello két legutóbbi filmjét. "A pornófilmes" (2001) egy pornófilmrendezőről szól, aki a szerelem romantikáját a pornográfia eszközeivel szeretné bemutatni. A "Tiresia" (2003) pedig egy transzvesztita alakváltozásain keresztül az emberi identitás határait feszegeti.
A "Tiresia" morbid története bár elmesélhető, mégsem mond túl sokat róla. A komolyzenészként induló rendező filmje inkább szélsőséges karaktervariációk és hangulatok láncolataként nézhető, akár egy zenei darab. "Az eredeti közönséges, csak egy próbálkozás, egy kísérlet. A másolat a tökéletes." - állítja egy férfi, Terranova. Majd különös esztétikai meggyőződése által vezérelve elrabol és fogva tart egy prostituáltat, Tiresia-t, a brazil transzvesztitát, hogy megszerezze tőle szépsége titkát. Tiresia kezdetben szárnyaszegett angyalként tündököl egy homályos pincében, idővel azonban hormontablettái hiányában női oldala halványulni kezd, borostája pedig növekedni. Fogvatartója egy napon megvakítja, és magára hagyja az országút szélén. Egy lány, talál rá és segít neki felépülni. Ezután Tiresia ismét átalakul, vak jósként él tovább s egyre több fanatikus tisztelője akad a környéken. Mikor a helybéli pap meglátogatja, hogy tanulmányozza a konkurenciát, Tiresia felismeri benne leendő gyilkosát.
A történet ihletője részben egy görög mitológiai figura, Teiresziasz, aki élettörténetének egyik verziója szerint hét évre asszonnyá változott, majd újra férfi lett. Ezek után vakította meg Héra, mert Teiresziasz tapasztalatai alapján azt állította, hogy a nők jobban élvezik a szerelmet, mint a férfiak. Zeusz - akinek így igazat adott Hérával szemben - kárpótlásként jóstehetséggel ajándékozta meg. Teiresziasz híres thébai jós lett, alakja az "Oidipusz király"-ban, az "Antigoné"-ban és az "Odüsszeiá"-ban is szerepel.
Eleinte alig észrevehető, hogy a filmben a kétnemű Tiresia szerepét két színész alakítja. Először egy nő, Clara Choveaux, később egy férfi is, Thiago Teles. Két talán különböző személyt - Terranovát és a papot - pedig ugyanaz a színész, Laurent Lucas ("Ki ölte meg Bambit?") játssza. Egy a kettőben, kettő az egyben. Így mindvégig kérdéses, mit látunk a vásznon, nőt vagy férfit, gyilkost vagy papot, angyalt vagy ördögöt. Akár Lynch a "Lost Highway" és a "Mullholland Drive" esetében, a rendező két egymásba nyíló történetet helyez folytatólagosan el egymás mellé, úgy mintha tudomást sem venne arról, hogy néhány ponton nem illenek össze. Ez az áthidalhatatlan kettősség adja meg a film feszültségének alapját. A "Tiresia" betegesen kifinomult, helyenként rendkívül sokkoló története feltételezhetően egy tehetséges rendező kevésbé sikerült filmje.