#oszdazészt

Hogyan lehet szülőként megfigyelni és ha szükséges, közbelépni a gyerek internetes szokásait illetően? Hogyan érdemes okoseszközt választani a gyereknek? Többek között ezekre a kérdésekre is kitér az #oszdazészt Digitális biztonság mozgalom, amelyhez mentálhigiénés, gamifikációs és kiberbiztonsági szakértők mellett a MediaMarkt is csatlakozott.

A három héten keresztül zajló kampány keretében edukatív cikkekben és videókban szólalnak fel ismert személyiségek, véleményvezérek és szakértők az egyes, digitális biztonságot és családi tudatosságot érintő témákban.

Beköszöntött a nyár, a gyerekeknek pedig óhatatlanul is többször kerül digitális eszköz a kezükbe, vagy ülnek hosszabb ideig képernyő előtt. Az abszolút tiltás helyett azonban tanácsos a szülőknek megismerkedni azzal a digitális világgal, amelyben a gyerekük kommunikál, játszik és tanul, hiszen egy kis mértékletességgel és megfelelő választással a gyerek javát is szolgálhatja. Ehhez az edukációs kampányhoz csatlakozott szakértőként a MediaMarkt is.

 

 

„Azt gondolom, hogy műszaki kereskedőként nemcsak a széles eszköz- és szoftverválaszték biztosítása a feladatunk, hanem a kapcsolódó tanácsadás, edukáció biztosítása is a vásárlóink számára” – mondta el az együttműködés kapcsán Bombera Zsolt, a MediaMarkt e-commerce és marketing igazgatója. „Emiatt is nagyon örültem a PC World felkérésének, ugyanis ezekben az oktatóvideókban lehetőségem volt nem csak szakértőként, de szülőként is szólni a többi szülőhöz, akik hasonló dilemmákkal küzdenek. Véleményem szerint a kampány keretében megjelenő tartalmak és a megszólaló szakértők egyértelműsítik az üzenetet, miszerint

az abszolút tiltás egyszerűen nem lehet megoldás, szülőként is ismernünk kell a digitális világot, amelyben a gyerekünk tevékenykedik, mert csak így tudjuk őt megvédeni annak esetleges negatív hatásaitól.

Magam is ezt vallom, és alkalmazom otthon a mindennapokban” – zárta gondolatit az igazgató, aki a kiskorúak telefonos és PC-s időtöltése, valamint az okoseszközök helyes kiválasztása és beállítása kapcsán is megosztotta szakértői és egyben szülői véleményét.

 

 

A gyerekek általában a műszaki áruházba is úgy érkeznek a szüleikkel, hogy tudják, mit szeretnének, ezért is fontos a szülőknek ismerni az egyes eszközök, szoftverek és játékok lehetőségeit, valamint
korlátait. A MediaMarkt IT kategóriavezetője egy korábbi közleményben arról számolt be, hogy gyakran keresik kedvelt videós „influenszereik” által ajánlott és tesztelt eszközöket, a szülő ilyenkor pedig könnyen állhat tanácstalanul a vágyott termékkel szemben.

„Az áruházainkba betérők bizalommal fordulhatnak szaktanácsadóinkhoz, akik teljeskörű tájékoztatást tudnak adni az egyes eszközök és szoftverek használatához, vagy éppen azok biztonsági védelméhez. Okospult szolgáltatásunk révén pedig akár vírusvédelemmel is ellátják tableteket, laptopokat és okostelefonokat, a különféle kiberbiztonsági fenyegetések elkerülése érdekében. Nem kell így aggódnia a szülőnek, hogy a gyerek kívánságát nem érti, vagy esetleg nem tudja megítélni, hogy az helyénvaló, vagy sem.” – összegezte Bombera Zsolt.

 

 

Az #oszdazészt Digitális biztonság mozgalom tartalmai a pcworld.hu aloldalán és a Gamestar felületein
követhetők, ahol hetente több tematikus cikk, hír és videó jelenik meg. A kampányban résztvevő további szakértők: Keleti Arthur, az Informatikai Biztonság Napja (ITBN) alapítója, Tóth Dániel pszichológus, a Digitális nevelés című könyv szerzője, illetve Dobos Evelin színésznő, műsorvezető. A tartalomsorozat házigazdája: Szirmai Gergely hazai youtuber és véleményvezér.

További infókat erre keressétek!