A klímaváltozás kérdése erőteljesen foglalkoztatja a gyerekeket

A Cartoon Network kutatása megmutatja, mennyire foglalkoztatja a gyerekeket a bolygónk sorsa. A legtöbb gyerek aggódik a klímaváltozás miatt, és aktívan keresi a megoldásokat.

A gyerekcsatorna közzétette Európa-, Közel-Kelet- és Afrika-szerte elvégzett kutatását, amely a 6–12 éves gyerekek klímaváltozáshoz való viszonyulását vizsgálta. Kiderült, hogy bolygónk egészsége kiemelten fontos a gyerekek számára, akik aktívan részt is szeretnének venni korunk nagy kihívásának megoldásában.

A kutatás, amit 13 EMEA-régiós országban (Németország, Franciaország, Olaszország, Lengyelország, Egyesült Arab Emírségek, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Egyesült Királyság, Dél-afrikai Köztársaság, Románia, Törökország, Csehország) végeztek el, kiderítette, hogy a gyerekek 91 százaléka érzi magát érintettnek a klímaváltozásban; legtöbbjük a szorongást, a félelmet és a szomorúságot jelölte meg a probléma által kiváltott érzelemként.

Forrás: WarnerMedia


A megkérdezett gyerekek 78 százaléka akar többet megtudni a klímaváltozásról. Ennél is magasabb arányban, 83 százalékban mondták azt, hogy szeretnének többet tenni a klímavédelemért, 66 százalékuk pedig aktívan keresi is erre a lehetőségeket. Arra a kérdésre, hogy ki inspirálja őket a globális felmelegedés elleni küzdelmükben, a gyerekek 60 százaléka az édesanyját említette mint példaképet, aki tesz a klímaváltozás ellen, illetve az apjukat és a tanáraikat is megnevezték. A megkérdezettek 65 százaléka szeretné, hogy a Cartoon Network is segítsen nekik tenni a klímavédelemért.

A kutatás a Cartoon Network multiplatform éghajlatvédelmi kampánya, a Klímabajnokok keretében készült, amely 2021. június 1-jén indult, és amiről mi is beszámoltunk. A kezdeményezés célja, hogy kis kihívásokkal nagy változásokat indítsanak el a gyerekek bolygónk egészsége érdekében, mindezt szoros együttműködésben a WWF-fel. „Ez az átfogó éghajlatvédelmi kezdeményezés (...) arra bátorítja a gyerekeket, hogy napi kihívásokon keresztül tegyenek a környezetvédelemért.

Június 1-jén indítottuk el a kampányt, de máris 300 ezer kihívást fogadtak el a gyerekek”

– mondta Vanessa Brookman, a WarnerMedia EMEA-régiós gyermektartalmakért felelős igazgatója.


(via WarnerMedia)