A játék alatt a szemedet bekötjük. Bármikor kiszállhatsz - persze reméljük, erre nem kerül majd sor. A fentiekből következik, hogy meg fogunk téged mozgatni, tehát olyan ruhában gyere, amely erre alkalmas!
"Évek óta próbálom-próbáljuk megtalálni azokat a módokat, amellyel a tréningek felszabadultságát, energia-áradását, olykor eksztatikus kitárulkozását (ami a résztvevők korától, színházi tapasztalatától, képzettségétől majdnem teljesen függetlenül létrejön) standard színházi helyzetben - a nézőknek nevezett emberek bejönnek a színháznak nevezett térbe - is reprodukálni lehet. Így keletkezett a Színházz magad és a Törzs című projekt, s ebbe a sorba illik bele a Test-Odüsszeia is, amelyet a Táp Színház Virtuális valósága és Egyperces színháza, olyan élmény-centrumok, mint az Ability Park, de leginkább a horvát Bacači Sjenki a THEALTER-en bemutatott Ex-position projektje inspirált.
Ezekben a játékokban a játszók - nevezzük inkább animátoroknak - a "nézőket" meghatározott dramaturgiai helyzetekbe, történetekbe helyezik, amelyekre ők nem nézőként (azaz nem hallásra-látásra épülő kognitív befogadóként) reagálnak, hanem hús-vér valójukban jelen lévő, többi érzékszervüket is mozgósító résztvevőként - nem véletlen, hogy majd' mindegyikben bekötik az "érzők" szemét, hogy többi érzékszervükkel annál intenzívebben dolgozzanak.
Ami a mi játékunkat a fentebb felsoroltakétól gyökeresen megkülönbözteti, az az animátorok és a résztvevők közötti sokkal hangsúlyosabb fizikai kontaktus, nálunk tehát az érintés a legfontosabb kommunikációs eszköz. Az érintés, amelyet a nyugati civilizáció több ezer éve száműzött a lehetséges művészi hatásmechanizmusok közül.
A csoport volt tanítványokból áll, valamennyien évekig tréningeztek velem - az év elején döntöttünk úgy, hogy belevágunk ebbe a projektbe."
Keserű Imre
A(z) SzínházPONT előadása
Hozzászólások