La Volupte d'Etre

táncelőadás, 40 perc, 2009.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

"A tegnap halott.
A holnap egy misztérium.
Belenézel a tükörbe
És egy új kinyilatkoztatást látsz." - Marchesa Casati
Az előadás egy butoh szóló, melyet Marchesa Luisa Casati élete ihletett. Ennek ellenére ez nem egy életrajzi munka. A darab az illúzió témáját teszi vizsgálódásának tárgyává, mely végigkísérte Marchesa Luisa Casati egész életét: átmenet a fantázia és valóság között, amely lehetővé tette, hogy egy felfokozott valóságban élhessen. A konvenció visszautasítása, a mértéktelenség és luxus fenntartása, nárcizmusa és a tehetsége, hogy egy egyedi és fantasztikus létezést hozzon létre mind részei ennek a munkának. A központi téma a metamorfózis, annak keresése, hogyan alkossa meg magát az ember újra és újra, annak kontrolálása, amik épp vagyunk, és amik lehetnénk.

Marchesa Luisa Casati (1881-1957) Európa legismertebb híressége volt, és egyben a legkülöncebb is. A 20. század első három évtizedében a kontinenst folyamatosan meghökkentette, hol meztelen szolgálóival, hol bizarr viasz manökenekkel, mint vacsoravendégek. Élő kígyókat viselt ékszerként, polgárpukkasztó partikat adott, kastélyokból és exotikus állatokból pedig gyűjteménye volt. A csodálat tárgya, múzsa és inspiráció volt számos 20. századi művész számára. 1930-ra Casatinak már több, mint 20 millió dolláros adóssága volt, a vagyona elfogyott. Londonba ment, ahol aztán életének utolsó éveit töltötte, A családja és barátai támogatták, és különcebb volt, mint valaha. A valós és valótlan megkülönböztetése már a saját fejében is kezdett összekuszálódni, és utolsó napjait a korábbi hírnevének újraélésével töltötte. Paul Ibey francia, brit és ír gyökerekkel rendelkezik. Európában részt vett mimika és mozgás képzésen Adam Darius-szal, kortárs táncot a The Place-nél tanult, valamint Lucy Burge-el, Sally Owen-el, Ruth Silk-kel, Nelson Fernandez-zel, Christopher Bruce-szal a Ballet Rambert-től, továbbá Robert Cohan-nel a London Contemporary Dance Theatre-től. Balett képzésének részét képezte Lynn Seymour, Roger Tulley, Tatiana Tchernova, Lazaro Surmeyan, Stanley Williams és a Royal Ballett. Szintén tanult és dolgozott a világhírű Lindsay Kemp-pel. Az elmúlt évekbenelsősorban butoh tánccal foglalkozott, amit Sankai Juku-tól, Dai Rakuda Kan-tól, Natsu Nakajima-tól, Carlotta Ikeda-tól, Manhong Kang-tól és Kazuo, valamint Yoshito Ohno-tól tanult. Felhasználva ezeket a szerteágazó tapasztalatokat, azon dolgozott, hogy a mozgás technikáknak egy szintézisét hozza létre, érzelmi-alapú, karakter-vezérelt táncszínházi munkákat. Szintén dolgozott elismert táncművészekkel, mint Lynn Seymour, Naomi Sorkin, Bozsik Yvette, Nasser Matin-Gousset, Beyhan Murphy, Yoko Ichino, David Nixon. Híres arról, hogy ő volt az egyik első butoh művész, aki előadott Közép-Keleten, és egyike annak a néhány nem-japán butoh művésznek, akinek a munkáját elfogadják és elismerik a butoh mesterek: Kazuo and Yoshito Ohno, Sankai Juku, Semimaru, Dai Rakuda Kan és Eiko Koma.

A(z) Fészek Művészklub Teátrum előadása

Stáblista

Alkotók

Hozzászólások