Lohengrin, Parsifal, Trisztán és Izolda, Tannhäuser, A nürnbergi mesterdalnokok és persze A nibelung gyűrűje - lassan alig van Wagner-opera, amely ne szólalt volna meg a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben, a Kossuth-díjas dirigens, Fischer Ádám vezette Budapesti Wagner-napok keretében. A tizedik fesztiválon újabb operát láthat és hallhat a nagyközönség, ezúttal az 1843-as bemutatása óta nagy sikerrel játszott remekművet az időtlen idők óta tengert járó hollandiról, akit az örök kárhozat alól csak egy asszony sírig tartó szerelme oldhat fel.
A Heinrich Heine regénytöredékén alapuló romantikus nagyoperát különleges olvasatban, Kovalik Balázs várhatóan izgalmas, fordulatokban gazdag rendezésében láthatjuk, amely a müncheni August Everding Bayerische Theaterakademie tanszékvezetőjének első színpadra állítása lesz Wagner harmincévesen született alkotásából. A címszerepet az a James Rutherford alakítja, akit Hans Sachsként ismerhettünk meg 2013-ban, s aki fiatal kora ellenére a német romantikus opera keresett énekese. Kétszer állt színpadra a Bayreuthi Ünnepi Játékokon, de szerződtette a Bécsi Állami Opera, a Hamburgi és a Kölni Opera, valamint a Glyndebourne-i Fesztivál is.
A norvég hajóst, Dalandot Peter Rose brit basszus kelti életre, akit idehaza legfeljebb a Müpa Met-közvetítéseiből ismerhetünk. A legnagyobb dirigensekkel - Giulini, Rattle, C. Kleiber, Maazel, Barenboim, Boulez, Mehta, Solti, Masur - dolgozott együtt, valamint világ legjobb zenekaraival (Cleveland, London, Chicago szimfonikusai, New York, Bécs, Berlin filharmonikusai). A női főszerepet Anja Kampe kapja, akit a Covent Garden nagy sikerű produkciójában is láthatott a közönség.
A(z) Müpa előadása
Hozzászólások