Hofi Géza

színész, közreműködő, szereplő
Született: 1936. július 2. (Magyarország, Budapest, Kőbánya)
Meghalt: 2002. április 10. (Magyarország, Budapest)
+ 1 kép
Film: 11 db
Színház: 1 db
Cikkek: 6 db


Születési neve: Hoffmann Géza. A kőbányai téglagyár színjátszó csoportjában játszott, amelyet Jászai András vezetett. Öt évig dolgozott a porcelángyárban és téglagyárban. 1960-ban szerződtette Szendrő József a debreceni Csokonai Színházhoz. 1963-ban visszatért a fővárosba, ahol az Országos Rendező Irodától kapott működési engedéllyel vidéki városokban lépett fel paródiákkal. 1968-ban a Magyar Rádió szilveszteri műsorában elhangzott táncdalfesztivál-paródiájával vált ismertté. 1969-ben a Komlós János által vezetett Mikroszkóp Színpadhoz szerződött, amelynek 1982-ig volt tagja. 1983-tól a Madách Kamara Színház társulatában folytatta pályáját, s ott mutatta be Hofélia című önálló estjét, amely több százszor került műsorra. Az Élelem bére című műsorát, amelyet 1987 óta adott elő, még ennél is többször láthatta a közönség. Mindkét produkciónak írója és szerkesztője is volt. Személyes varázsának titka a közönséggel való szoros kapcsolat volt, a gyors reagálóképesség és nagy szellemi összpontosítást igénylő rögtönzései. Kiemelkedő képességei közé tartozott a muzikalitás, az improvizációs készség. Első nagylemeze 1971-ben jelent meg, amelyet később több aranylemez követett.


Díjai:
Jászai Mari-díj -1970, 1973
Érdemes művész - 1977
Kiváló művész - 1988
Magyar Köztársasági Érdemrend Tisztikeresztje (60. születésnapja alkalmából) - 1996
Kossuth-díj - 1998
Pro Cultura Urbis díj - 2002

Hozzászólások

hercule 2020 nov. 16. - 14:51:07
Sziasztok! Eladó Hofi Géza: Hofi megmondja c. könyve. Bolti ára 2490 Ft, 1500 Ft-ért budapesti személyes átvétellel elvihető. Érdeklődni: bertram1@citromail.hu
Képek itt: https://www.jofogas.hu/budapest/Hofi_Geza__Hofi_megmondja_112526032.htm
filoszemitabéluska 2017 febr. 23. - 10:59:39
filoszemitabéluska 2017 febr. 17. - 16:07:01 Előzmény gladiolus
Ebben tökéletesen egyetértünk!
gladiolus 2017 febr. 15. - 18:07:42
A humor nagyágyúinak felsorolásából kifelejtettem a Dolák Salyt, pedig õ a ma élõ egyik legjobb. Nem is értem, hogy maradhatott ki.
vino-et-veritas 2017 febr. 14. - 07:08:03
Ha már humorról van szó...
offtopic
_goldie_ 2017 febr. 13. - 22:24:26
ostoba dolog leostobázni a másikat mert épp másfelé áll a humorantennája és "másra" nevet mint te :)
filoszemitabéluska 2017 febr. 13. - 21:13:44
A két legikonikusabb Antonioni film volt. A sznobok bibliája. Órákat tudtak áradozni és újabb és újabb finomságokat felfedezni bennük. Pedig csak egy nagy blöff volt mind a kettõ.(szerintem)
gladiolus 2017 febr. 13. - 19:09:04 Előzmény vino-et-veritas
"Hofit sokan a szelepnek tekintették a rendszer fenekén, amit idõnként (persze megfelelõ nyomásmérõvel kiegészítve, pl. Komlós) kinyitnak."

Ez egy jól sikerült mondat, humoresztétikai szempontból. :D
Vizualizáltam.
gladiolus 2017 febr. 13. - 19:04:41 Előzmény filoszemitabéluska
A felsorolt filmek közül egyedül az Utolsó mohikánt láttam, és osztom a véleményedet teljes mértékben. Az egy remek film, és a szereplõk is nagyon kellemesek. Számomra a legdrámaibb mozzanat volt a filmben, hogy míg az egyik párocska vonzalmát elég markánsan kihangsúlyozták happy end végzõdéssel, addig a másikét szinte néhány másodperc töredékéig hagyták kibontakozni (Uncas és Alice Munro), aztán szinte azonnal el is pusztították. Ez a két ember egyik pillanatról a másikra meghal, mert a férfi a nõt védve megkapja a halálos döfést és leesik a szakadékba, a lány meg önszántából utána veti magát. Mindez történik kb. fél perc alatt, hogy az ember fel sem éri ésszel, hogy mit lát.
Engem ez kamasz koromban eléggé megrázott.

A Mamma miát csak hallomásból ismerem, de vannak filmek, amiket egyszerûen ösztönösen kerülök, és sosem jutok el odáig, hogy megnézzem.
Többek között ilyen az összes film, amiben Steven Segal, Chuck Norris, J.C. Van Damme, A. Schwarzenegger és Brad Pitt szerepel, ezektõl az emberektõl herótom van és képtelen vagyok látni, hallgatni õket.Nem vagyunk egyformák.

A másik két filmet nem ismerem.

Nádastól nagyon szeretem az Apuka újra száguld c. kis rémséget. Volt egy életszakaszom, amikor sorozatban arra aludtam el. Õ valóban képes volt arra, hogy ellensúlyozza Markos György brutális tahóságait.Más idõszakomban Fábry Oh Tannenbaum c. családtörténeti mûalkotása borított fátylat a stresszes hétköznapokra, és szerintem egy kabaré akkor jó, ha ezt meg tudja tenni.Kikapcsolja és megnyugtatja az embert.
vino-et-veritas 2017 febr. 13. - 11:06:49
Jó kis polémia bontakozott ki Hofi ügyében.

Hofit sokan a szelepnek tekintették a rendszer fenekén, amit idõnként (persze megfelelõ nyomásmérõvel kiegészítve, pl. Komlós) kinyitnak.
Ez valamennyire meg is mutatja a "helyét".
Ugyanakkor a Pest-centrikus, "polgári" humor mellett egyfajta "melós" stílusban szólalt meg, látszólag a "kisember" szintjén és hangján. A szintén látszólagos "rendszerkritikussága" mellett ez lehetett az egyik, ami miatt annyian kedvelték.
Akkoriban nem volt olyan szilveszteri rádiókabaré, ahol ne várta volna mindenki, hogy mit ad elõ Hofi.

Szinte minden korszaknak voltak markáns "humoristái":
60-as évek Kellér
70-es évek Hofi
80-as évek Markos-Nádas-Boncz
90-es évek Fábry
2000-es évektõl a stand-up-osok
(Valaki írt is néhány nevet, talán õk a legerõsebbek, bár néha a munkásságuk nem egyenletes színvonalú.)

Inkább az adott korszak "termelte ki", akiket kedveltek és nem annyira fordítva. Ha a "közízlés" ilyen, akkor ilyen lesz a "humorista" is. (Most a kemény politikai ráhatásokat - bár nem könnyû, de - vegyük ki a képbõl.)
Összes hozzászólás