Chicago, az öregedő strici munkahelye az utca. Harmadmagával, egy folyton idegbeteg futball-huligánnal és egy markecolós romával árulja az éjszakai pillangókat. De ez a nap más, mint a többi: az utolsó a vállalkozás életében.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
adamnagysweetmovie
2013 márc. 28. - 10:04:05
Géczy Dávid egyébként a filmklubos/filmkritikus ember?
Az jó, ha a gyakorlatban is kipróbálja magát.
A zsûri harmadik tagja, Tóth Zsolt operatõr szerette a filmet, akàr csak Rèz Andràs. A Stricik a szemle legnèzettebb rövidfilmje volt.
A premierrõl :http://www.mindenamikult.hu/Film/Stricik.html
A nyolckerben már van pár új építésû házban portás. Én épp azt mondom, hogy te nézed portásnak a pimpet. Egyébbként rájöttem már, hogyha valamibe bele akarunk kötni, akkor bele lehet. Ez egy eklektikus világ. Inkább kortalan akart lenni a film, ezért keverednek benne a ma és a múlt elemei. A magyar valóság számûzve volt már a forgatókönyv megírásakor. Annyi ilyen kis és nagyfilm készült és készül Magyarországon -amire ráadásul nem kíváncsi a közönség és én sem-, hogy úgy döntöttem ez egy fantáziavilág lesz, aminek vannak gyökerei ebben a világban. Nagyon jó érzés volt látni, hogy a közönség jól szórakozott és élvezte a filmet. Kivételek persze vannak...ez egy ilyen szubjektív mûfaj.
Milyen avitt hozzáállás ez? Magyar valóság? Magyar realitás? Kit érdekel? De õszintén?
A mi generációnk már borzalmasan unja ezt.
Ez a film nem ma játszódik. Nincs mobil, igazi kisrealista nyócker sincs, még a rendõrök ruhái is 15 évvel ezelõttiek.
A zene sem magyar, jellegzetesen amerikai mûfajok keverdnek benne, egyben utalás Géza múltjára, a kamu chicagoi létre.
Ui.: A Taxisofõr (elírás nélkül) meg hivatkozási alap, filmes etalon és ott a mozgóképes példa az ajtóban álldogáló stricire is, ha már az ajtódban álló stricit portásnak nézed. (:
Chicago egy létezõ kerületi stricirõl lett mintázva, Tarzan a neve. Hm?
Bár ennyire együgyû és személyeskedõ hozzászólásokra fölösleges válaszolni, had meséljem el, hogy nálunk a nyócban hogy mennek a dolgok: Vagy a lányok szólongatnak a földszinti lakás nyitott ablakából (nem ám úgy, mint a tárgyi filmben, hanem csak egy "Szia, ráérsz?" kérdéssel), vagy az utcán próbálkoznak hasonló szerénységgel.
Rég volt már az az idõ, amikor a körúton harsányan kínálkoztak, és rögtön letapiztak (jó esetben közben a zsebedbõl is kiszedve ezt-azt). A Mátyás téren sincs már több mint egy évtizede tele a placc.
Taxisófõr, mi? Segítsek leírni? Ha egy 35 éves filmben keresném a magyar valóságot, tán én is 10/10-re értékelném ezt az alkotást.
Elárulok egy titkot: a stricik gyakran dekkolnak bérházak elõtt. Szerintem kelj fel a gellérthegyi lakás karosszékébõl és menj el a nyolcadik kerületbe! Ha nagyon fáradt vagy ehhez, akkor meg rakd be a Taxisófõrt és bizonyosodj meg róla, hogy New Yorkban hogy mennek a dolgok. Ne várd mindentõl a realitást, mert akkor a James bond-tól az Avataron át a Becstelen Brigantikig mindenben csalódni fogsz.
Én nem teltházas vetítésen ültem. A közönség sem szakadt meg a röhögéstõl. Nem is értem, miért kellett volna.
Nem vártam fehér kesztyûben teázó öreg hölgyeket, csak valami életszagú történetet. Illetve nem is a történettel volt baj, hanem a bemutatott világgal. Kupi elõtt ácsorgó stricik. Hol láttál te ilyet?
Na figyelj, Dávid! Elmondom, mi a bajom a filmeddel. Az eddigi megfogalmazásaim miatt bocsánatot kérek, túloztam. Tudod, nagyon élvezem, hogy így, gyakorlatilag anoním módon nagyon tirpák lehetek, és nagyon lehúzhatom azt, ami agy kicsit nem tetszik. Szóval. A filmed egy ügyes, és sok tekintetben igényes zsánerfilm, ami nagyon sokszor brilliánsan koppintja a különbözõ, jól bevált filmes elemeket. (a koppintással semmi gond, majdnem mindenki ezt teszi, és nagyon sok jó származik belõle) A gond az, hogy a filmed egy számomra hiteltelen világot mutat be, hiteltelen karakterekkel, és hiteltelen szófordulatokkal. Érezhetõen jó a szándék, és igen, ezek a figurák káromkodnak, drogoznak, és különféle olyan dolgot tesznek, ami a kispolgár számára nem mindennapi. Csakhogy mindezt úgy teszik, hogy zsigerbõl jön, és nem feltétlenül villogtatja mindegyik azt, hogy mekkora idióta szóvirágokkal tud élni. (Ez egyébként gyakran Tarantinoval is bajom)
Egyébként a tollforgatók azért hozzák elõ mindig Tarantino és Ritchie nevét, mert nagyon úgy érezhetõ, hogy a Stricik az õ stílusukra hajaz. Scorsese neve nekem nem jutott eszembe, de így, hogy említed, talán rááll az agyam. Kevin Smitht meg én nem tartom jónak, de ami igaz, az igaz, vele is az a bajom, hogy hiteltelennek tartom, úgyhogy ílymódon asszociálhattam volna rá.
Réz András meg azért mondhatta azt, hogy jók a dialógok, mert 1:szerencsés alkat lévén nagyon befogadó, 2: elege van a szemle sznobulásából, és az öncélú, értelmetlen mûvészkedõs húgyból, és azzal, hogy dicsérte a striciket, a szórakoztató film-irány mellé állt ki. (ezzel egyébként egyet értek) 3: Minden nap szeret mondani egy-két faszságot. (Persze tudom, hogy nem tudhatom pontosan, mi jár Réz András fejében. Az iméntiek feltételezések, ezzel tisztában vagyok)
Ettõl függetlenül jó, hogy csinálsz filmeket, és komolyan, barátian, semmiféle lekezelõ szándékkal csak annyit tanácsolok, hogy legközelebb törekedj arra, hogy a nagyon öncélú elemek kimaradjanak a filmedbõl.
Egyébként hogy valami jó is mondjak: Attól függetlenül, hogy szerintem rossz irányba, de ügyesen tereled a színészeket. Úgy érzem, hogy õk hibátlanus hajtják végre a nekik feladott feladatot. (Szabó Simont nem bírom túlzottan, de õ is mûködött)
Réz András szerint a dialóg 93 %-os!
A közönség meg szakad a röhögéstõl a teltházas vetítéseken. Te min ültél?
Tarantino? Guy Ritchie? A tollforgatók egy jelentõs hányada mintha csak ezt a két rendezõt ismerné. Akkor ugyanannyira lehetne Scorsese, vagy Kevin Smith. Nem, ez egy Géczy Dávid mozi. A Stricik c. filmben káromkodnak..mit vártatok? Fehér kesztyûben teázó öreglányokat?
Úgy összességében hülyeségnek tartottam. Voltak benne értékes megmozdulások, de a forgatókönyv vagy nagyon átgondolatlan volt, vagy nagyon buta emberek írták. Semmi bajom az ötlet- és formalopással, melyet ez a film elkövetett. De ha már leutánozzuk valakinek a stílusát (Tarantino, Guy Ritchie), akkor ne csak a felszínt, miszerint cifra káromkodó figurák osztják az észt, hanem azt is, hogy mindez indokolt. Ebben szellemesnek cseppet sem mondható, ám nagyon szellemesnek szánt mondatok úgy repkedtek, hogy állandóan az járt a fejemben, hogy a forgatókönyvíró biztosan azt gondolta, hogy: Na, ennél a mondatnál könnyezve fog röhögni a közönség! És senki el sem mosolyogta magát, mert egész egyszerûen annyira rossz volt a szöveg, hogy még a -szerintem jobbára ügyes- színészek szájából is sutaságnak tûntek.
Szerintem ez baromság. Az Egyéjszakás egy egész feszült, vállalható film volt, ellentétben ezzel. Ha óvodás koromban lefilmeztem volna, hogy pisálok, még az is jobb lett volna ennél.
Bátor, merész, provokatív ugyanakkor szívszorító és groteszk! Végh Péter: Akkor is bársonyos a hangja amikor a gec*k röpködnek! Megnéznem hõs lovagként! Bár -véghülis- itt is az volt!
Szerintem iszonyú öngól Géczy Dávid karrierjében. Hasonlóan a Hangárhoz, ami szintén nézhetetlen. Ahhoz képest, hogy kifejezetten jó reklámokat csinál, lehet, nem kellene többet kacérkodni a filmkészítéssel.
És hát nem elfelejtendõ, milyen alpári stílusban reagált a kritikára a Filmszemlén.
Nekem kifejezetten tetszett! Annyira jellemzõ, hogy a szakma leszólja... minden, ami pedig mûvészkedõs, depressziós és érthetetlen azt ajnározzák. Üzenem az alkotónak, hogy szrja le õket magasról!!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások