Felfedeztünk egy anomáliát Magyarország jelenlegi legkedveltebb műsorának nézettségében, aztán leesett a tantusz.
A Kincsvadászok című TV2-es műsor az indulásától kezdve hatalmas siker, minden héten megírjuk, hogy hétről hétre többen nézik. Múlt héten is igaz volt a tézis, miszerint dinamikusan nő a műsor nézettsége: míg az előző héten átlagosan 366 ezren néztek egy adást a fiatalok körében 23,8 százalékos közönségaránnyal, addig múlt héten már 372 ezres átlagos nézőszámról és 23,4 százalékos közönségarányról beszélhetünk.

Az RTL hétköznaponként jelentkező műsora, a Pokoli rokonok nézettsége viszont folytatta a trendet, a csökkenő tendenciát: az előző heti 261 ezres átlagos nézőszám múlt hétre 250 ezerre apadt, a közönségarány 16,8 százalékról 15,7 százalékra csökkent.
Észrevettünk viszont a Kincsvadászok napi nézőszámaiban egy anomáliát: a pénteki számok kis túlzással a földbe álltak. Na jó, nem ennyire drámai a helyzet, de tény, hogy látványosan beesett a nézettség mindkét vizsgált célcsoportban. Mutatjuk:

És akkor leesett a tantusz: pénteken a TV2 újra bevetette a tavaly már megismert taktikát, miszerint
egy ismétlést adott le a népszerű műsorból.
A csatorna tavaly előszeretettel élt ezzel a lehetőséggel, elsősorban a Szerencsekerék esetében. Az ok valószínűsíthetően az volt, hogy kevesebb vadonatúj adással rendelkeztek, viszont a műsor akkora sikereket ért el, hogy nem akartak belőle kifogyni idő előtt, így születhetett feltételezéseink szerint a döntés, miszerint ismétlést adnak.
Talán ugyanez történhetett most a Kincsvadászokkal pénteken is, élesebb szeműeknek feltűnhetett, hogy a műtárgyszakértő Kelen Annának hirtelen eltűnt a terhespocakja, pedig a hét előző napjain még az látszott, hogy várandós kismamaként szakérti a tárgyakat. És aki már tavaly is követte a műsort, annak feltűnhetett, hogy „ezeket a tárgyakat már látta valahol”, és az a valahol a TV2 volt. Ez pedig meg is látszik a műsor eredményein, ahogy azt már fentebb leírtuk, a pénteki epizód nézettsége beesett. És a hullám az azt követő műsorra is hatott, megnéztük A kiképzés nézettségi számait:

Látszik, hogy a katonai reality nézettségére is hatással volt az előtte lévő műsor, itt is megfigyelhetjük a visszaesést pénteken a hét többi napjához képest.
Az RTL műsorainak estében ilyenfajta bezuhanás nem volt megfigyelhető pénteken, vagyis nem az történt, hogy Valentin-napon mindenki fityiszt mutatott a képernyőnek, és elment vacsorázni/mozizni/megünnepelni a szerelmesek napját.
A pénteki Kincsvadászok kivételével azonban továbbra is szárnyal a műsor,
a fiatalok körében a hét három legnézettebb műsora egy-egy Kincsvadászok-epizód volt, a teljes lakosság körében az első négy helyen találunk Kincsvadászok-adást.
A fiatalok körében negyedik helyre ért be a vasárnapi RTL Híradó, ötödik lett a Cápák között 369 253 nézővel és 21,8 százalékos közönségaránnyal, hatodik egy Kincsvadászok-epizód, hetedik a Házon kívül és nyolcadik lett A mi kis falunk, ami veszített nézettségéből az előző héthez képest. Az ominózus Kincsvadászok-ismétlés a kilencedik helyen végzett.

A teljes lakosság körében ötödik lett a vasárnapi RTL Híradó, a Kincsvadászok ismétlése pedig a 10. helyre csúszott vissza.
A kiképzés növelni tudta nézettségét az előző héthez képest: a 168 ezres átlagos nézőszám 183 ezerre gyarapodott, a teljes lakosság körében viszont nem volt ennyire látványos a növekedés, itt a 349 ezres átlagos nézőszám erősödött 358 ezerre.
A hétköznapokat még mindig a TV2 nyeri, míg a hétvége nagyon magasan az RTL-é, így a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében az RTL jön ki győztesen 16,5 százalékkal, a TV2 15,6 százalékot ért el.