Eltelt egy újabb év. Ismét összegyűlik Hollywood színe-java, hogy megünnepelje legjobbjait. 2011-ben 83. alkalommal osztják ki a filmművészet legrangosabb elismerésének számító Oscar-díjakat. "Lehet, hogy nem ez a legfontosabb esemény a világon, de nekünk, amerikaiaknak a legfontosabb" - mondta egyszer Kevin Costner az Oscarról. Február 27-én este - magyar idő szerint 28-án hajnalban - véget érnek a találgatások, eldől, hogy az egyes kategóriákban ki viheti haza az aranyozott szobrocskát. A díjkiosztó gálát a hollywoodi Kodak Theatre-ben rendezik, az este házigazdája Anne Hathaway és James Franco lesz.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
mulao
2012 jan. 01. - 04:00:41
Egy kritikusok által összeállított lista 2011 legjobb filmjeirõl, alakításairól stb. Felkerültek olyan színészek is pl, akiket eddig nem nagyon emlegettek a legesélyesebbek között.
Legjobb film:
1. “The Tree of Life”
2. “A Separation”
3. “Melancholia”
4. “Certified Copy”
5. “Mysteries of Lisbon”
6. “Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives”
7. “Margaret”
8. “Meek’s Cutoff”
9. “Drive”
10. “Take Shelter”
Legjobb férfi fõszereplõ:
1. Michael Shannon (“Take Shelter”)
2. Michael Fassbender (“Shame”)
3. Gary Oldman (“Tinker Tailor Soldier Spy”)
4. Peyman Moaadi (“A Separation”)
5. Brad Pitt (“Moneyball”)
6. George Clooney (“The Descendants”)
7. Brad Pitt (“The Tree of Life”)
8. Jean Dujardin (“The Artist”)
9. Ryan Gosling (“Drive”)
10. Michael Fassbender (“A Dangerous Method”)
Legjobb nõi fõszereplõ:
1. Anna Paquin (“Margaret”)
2. Juliette Binoche (“Certified Copy”)
3. Kirsten Dunst (“Melancholia”)
4. Yun Jung-hee (“Poetry”)
5. Elizabeth Olsen (“Martha Marcy May Marlene”)
6. Keira Knightley (“A Dangerous Method”
7. Tilda Swinton (“We Need to Talk About Kevin”)
8. Meryl Streep (“The Iron Lady”)
9. Charlize Theron (“Young Adult”)
10. Viola Davis (“The Help”)
Legjobb férfi mellékszereplõ:
1. Albert Brooks (“Drive”)
2. Christopher Plummer (“Beginners”)
3. Viggo Mortensen (“A Dangerous Method”)
4. Brad Pitt (“The Tree of Life”)
5. John C. Reilly (“Terri”)
6. Bruce Greenwood (“Meek’s Cutoff”)
7. John Hawkes (“Martha Marcy May Marlene”)
8. Patton Oswalt (“Young Adult”)
9. Andy Serkis (“Rise of the Planet of the Apes”)
10. Nick Nolte (“Warrior”)
Legjobb nõi mellékszereplõ:
1. Jeannie Berlin (“Margaret”)
2. Melissa McCarthy (“Bridesmaids”)
3. Jessica Chastain (“Take Shelter”)
4. Vanessa Redgrave (“Coriolanus”)
5. Carey Mulligan (“Shame”)
6. Shailene Woodley (“The Descendants”)
7. J. Smith-Cameron (“Margaret”)
8. Jessica Chastain (“The Tree of Life”)
9. Charlotte Gainsbourg (“Melancholia”)
10. Jennifer Ehle (“Contagion”)
Kíváncsi vagyok jövõre kik nyernek, bár egyenlõre nem nagyon lehet megjósolni. Egy-két film és név azért már megvan a fejemben, hogy szurkoljak nekik, bár nem lehet tudni, hogy ott lesznek-e a jelöltek között. Színésznõ kategóriában Michelle Williams pl számításba jön nálam MM-ért, vagy Kirsten Dunst a Melankóliáért.(Mondjuk itt azt nem tudom, hogy egy amerikai színész, aki angolul forgatta a filmet, de nem amerikai filmben játszik az eljuthat-e egyáltalán az Oscar jelölésig.) Bár nem sok 2011-es filmet láttam, úgyhogy nem is nagyon lehetnek jelöltjeim és fogalmam arról kik emelkednek ki. A 2010-es évbõl szerintem nagyobb részben azok nyertek, akik megérdemelték, egyedül a Toy Story 3 betétdalánál vagyok elfogult, mert ott az Aranyhajas dalnak kellett volna nyernie. :))
Szakihoz hasonlóan én is elsõsorban a házigazdák (valamint Robert Downey Jr. és Jude Law) miatt néztem, és nem is csalódtam bennük. (Az értékelést inkább nekik adom, mint a nyertes filmeknek.) Jópofa volt, hogy közben James Franco töltögette fel whosay-re a backstage-videóit és -fotóit :) Nem igazán értem, miért gondolja bárki is, hogy drogozik. Az vesse rá az elsõ követ, aki utánozni tudja :)
h.tibi91, a listáddal egészen ki lettem volna békülve :) A True Gritet és a Fightert sajnos még mindig nem láttam, nem sajnáltam, hogy Bale kapta a mellékszereplõnek járót, viszont a The King's Speech-ben számomra egyetlen értékelhetõ "dolog" volt, és az nem más, mint Geoffrey Rush, zseniális volt, drukkoltam neki, de Bale-nek már rég óta adtam volna szobrocskát. James Franco abszolút megérdemelte volna, és csalódott voltam, hogy a 127 Hours üres kézzel távozott, mert mára az egyik kedvenc filmem lett. Az Inceptiont is sajnáltam, nem rossz a Social Network, de a díjait szétosztottam volna az Inception és a 127 Hours között (ahogy a The King's Speech díjait is ugyebár). Nálam a legjobb nõi fõszereplõ egyértelmûen Nicole Kidman volt, de egyáltalán nem volt meglepõ, hogy Portman kapta, sem az, hogy Colin Firth a legjobb színésznek járót (az összes jelölt közül egyébként õt tartom tartom a legkevésbé jónak).
Az "elõadások" jók voltak, nekem az If I Rise viszont fülsértõ volt így, hogy nem Dido énekelte, és Celine Diont sem hallottam még ilyen borzalmasnak, mint akkor a "Smile"-lal. Chaplin tuti forgott a sírjában. Összességében azért maga a gála szerintem szép volt, jó volt, aranyosak voltak az emberek, a házigazdák, nem nagyon lehetett a díjátadókra sem panasz, szóval elég korrekt volt.
Talán jövõre igazságosabb lesz - tudom, naiv remény :D
Nem nézted és számodra egy csalódás volt... Ha nem nézted honnan tudod, milyen volt? xD Képeket láthattál meg kommenteket de az alapján nem lehet eldönteni... Ha meg nem kapott a kedvenc filmed, akkor sem kéne 1-est adni rá...
hát a tavalyi oscar után eléggé leamortizálodott ez a dij. egy biztos én már nem igazán hiszem hogy azok a filmek a legjobbak amik oscar jelölést kapnak! sõõt vissszanézve nagyon sok átlagos semmi kapott oscart.
Persze, hogy van ezért nem lehet összehasonlítani a gladiátorral.A gyûrû vagy a zene jelenetenkénti való elemzésével teljesen más dimenzióba kerül a film.És ez a szemét Nolan olyan rafkós volt, hogy Cobb gyûrûs kezét úgy rejtegeti a filmben, hogy szinte csak kikockázva lehet elemezni a legtöbb jelenetnél:))
Attól még önállóan is zene az. A Gladiátor zenéje is a film szerves része, de önmagában is hallgatható.
A Piaf zenéjének a transzformálása lett kibeszélve, ha jól emlékszem.
De ezt az indikátoros dolgot, hogy mi mit jelent vagy kellene jelentsen, már nem nagyon vágom, van vmi különösebb jelentõsége?
Az Eredetnél a zene szerves része a filmnek, egy olyan indikátor, mint Cobb jegygyûrûje vagy a pörgettyû.Nem a szokásos aláfestõ zene, pont ezért instruálta Nolan a zenével kapcsolatban Zimmert. Valószínû emiatt is volt felkapottabb téma a jelölés elõtt. Arra azért tényleg kíváncsi lennék, hogy a jelöléseken túl, mi az a döntõ tényezõ ami elbillenti a mérleget valaki felé.Persze a jelölés is érdekes, mert a S.N és az Inception mellé csak a How to train your Dragon zenéje amit oda illõnek érzek. Sem a Király beszéde sem a 127 Hours nem akkora durranás.Emlékeim szerint voltak azoknál bõven jobbak, bár most nem tudnám megnevezni õket, de talán majd bepótolom:)
Õszintén szólva az Eredet zenéjére én nem is emlékeztem, valószínû azért mert nem nyûgözött le, nem sikerült beültetniük. De most, hogy szóltál, frissítettem. Tényleg profi munka. (A film már nem annyira: mûanyag.)
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások