Egy kelet-szlovákiai romák lakta faluban élő kamasz fiú elhatározza, hogy apja halála után fordít a családja sorsán, de az előítéletek zárványából nehéz kitörni.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Annyiban finomítanék, hogy a Meciar-éra bukása óta (ami kb a mostani kurzusunkkal állítható párhuzamba) a szlovák dokumentumfilm valóban felfutott.
Tény, készültek az MMK döntései nyomán kevésbé értékes filmek is (ami természetes), de hogy ez a mostani rendszer mennyivel jobb, ahol a közmédia szórja a pénzt, a kultusztárca Liszt-pályázatokat ír ki (márha nem pályázat nélkül osztja el a pénzt), Vajnáék meg közönségfilmeket fognak gyártani, abból is csak évi 3-4-et - szóval ez nem tudom, mennyire üdvözlendõ. Vagyis dehogynem tudom...
A fentebbi megállapítás is mutatja sajnos, a 2010-es "rendszerváltás" mennyire teremt tiszta viszonyokat, mennyire kommunikál a valóságból kiindulva...
"Úgy tûnik, a szlovák film helyzete rendezett. Tavaly még "bezzeg Szlovákia" sóhajtások is felszakadtak a magyar film prominenseibõl. Arra utalva, hogy ott több pénzbõl kevesebb film készül, mint nálunk. Így minõségileg megbízhatóbb alkotások jöhetnek létre" (MANDA/Örökmozgó, Szlovák Filmhét)
- Hogy a fentebbi állítás igazságtartalmát megállapíthassuk, egyik tényezõ mindenképp a filmek nemzetközi szakmai sikeressége.
- Fordítva is igaz: hogy tudott a magyar újhullám a szlovákoknál kevesebb pénzbõl több nemzetközi sikert alkotni?
- Idén már nem mondhatjuk, hogy bezzeg Szlovákia? Nem hiszem, hogy idén is kevesebb film készül odaát, mint kis-hazánkban.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások