Waldemar Januszczak brit művészeti kritikus mutatja be a XIX. századi francia művész, Édouard Manet életének drámai történetét. Manet, akit gyakran emlegetnek az impresszionisták atyjaként, makacsul elutasította, hogy velük együtt állítson ki, és kínosan ügyelt arra, hogy megfelelő távolságot tartson Monet-től, Renoirtól és a többiektől. Bár mindenki imádta őt, ő lenézte őket, és inkább folytatta figyelemre méltó eltávolodását a művészet hagyományos útjaitól. Botrányos festményei, amelyekkel megalapozta hírnevét - a botrányosan szexi Olympia; a folyamatosan átalakítgatott Reggeli a szabadban - a XIX. századi francia művészet legtotemisztikusabb képei. És az a történet, amelyben a hivatalos szalon elutasította Manet-t, és végül a Salon des Réfusés ösztönzőjévé vált, a korszak egyik legjelentősebb kulturális eseményeként értelmezhető.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások