A háború utáni nyomorúságban, aki változtatni akart az életén, legfeljebb törvénytelen úton tehette. Így került a japán filmben is az érdeklődés középpontjába a gengszter, azaz a mai yakuza figurája. A fiatal tüdőbeteg gengszter, Matsunaga és az öregedő részeges külvárosi orvos, Sanada kapcsolatának - Dosztojevszkij szellemét idéző - feltárásakor Kurosawa mégsem a bűnre, hanem inkább az igazság keresésére és hősei önmeghatározására helyezi a hangsúlyt. Matsunaga, akit bandabeli pozíciójától s barátnőjétől is megfoszt az orvost megfenyegető Okada, sajátos megtérésével és bizonyítja, hogy képes volt megváltozni s kitörni környezete mocskából.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
9/10
adamnagysweetmovie
2010 nov. 18. - 13:46:22
9/10
Az alkoholista orvos szilárdan hiszi, hogy a józan észbe kapaszkodva ki evickélni a bûn, nyomor és ösztönlét mocsarából. Erre a hitre leginkább neki van szüksége, de másokat is megválthat vele.
Határozott cselekményvezetésû, történetmesélõs Kurosawa-darab. Ez jó is meg rossz is. Jó, mert jobban fenntartja a mai nézõ figyelmét is, viszont talán kevesebb a színes mellékszereplõ, az apró életképek és a drámai hangnemváltások.
A fõhõs ellentmondásossága és a környezet naturalisztikus, valósághû ábrázolása miatt tetszett különösen a film.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások