Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
8/10
danek87
márc. 16. 09:42:18
8/10
Bár thrillerként is promózzák, valójában egy látlelet, ha úgy tetszik szatíra a peremvidéken élő amerikai rétegről. A gyilkossági rejtély feltárása valójában csak váz, ez a film sokkal inkább egy "az amerikai lélek megismerésére tett kísérlet' ahol a hangsúlyt a különböző kultúrák és társadalmi rétegek szembenállása kapja.A rendező ügyesen vezeti be a sztereotíp vidékieket a képbe, csak azért, hogy felülírja a néző kialakult véleményét, miszerint a városon kívül tanulatlan buta emberek élnek. Egyszerűbben szemlélik az életet de ugyanúgy használják a kütyüket és a modern technológiát. A különböző helyzetszituációkban eredeti módon gúnyolja ki az amerikai nép problémáit, a társadalom polarizálódását és az összeesküvéselméletek iránti fogékonyságot , a bürökratikus cécókat, ahogy hivatali szervek egymásra hárítják a felelősséget. A film végül több lesz, mint egy történet a liberalizmus és a konzervativizmus összecsapásáról. Novak karaktere látszólag mindkét oldalt kigúnyolja, hiszen az előbbi képviselője, de hamarosan átitatódik azzal, amit korábban csak annak a társadalomrésznek az előítéletei alapján ítélt meg, amelyhez tartozik. Az, aki azért jött, hogy lerombolja mások sztereotípiáit, kiderült, hogy maga is tele van előítéletekkel. Magam is Kutchert emelném ki mint legemlékezetesebb karakter, már csak azért is mert annál az ominózus jelenetnél sok igazságot is kimond az emberi viselkedésről. Nekem a lezárás is tetszett,
amiben a cím is értelmet nyer, ezzel együtt pedig megmutatkozik a főhős empátiája a család iránt, mert sutba dobva saját sztoriját megkíméli őket a szomorú igazságtól és a reflektorfénytől, na ez az igazi újságírói teljesítmény.
Érthető a csalódás, ha arra számítasz amire a leírás a cím és a műfajbesorolás utal, de ez egy rétegeltebb film egy puszta whodunit koncepciótól. Nekem 7,5/10
„Azt mondják a magunkfajták félnek az elköteleződéstől, de nem, csak oda nem akarunk elköteleződni, ahonnan nem tudunk kiszállni.”
Egy elsőfilmes, teljesen szerzői alkotás B. J. Novaktól. Az alapsztori vicces, fekete humorban tobzódó, egyben médiakritikus. A film tele van pakolva popkult-utalásokkal, poénokkal, ütős dumákkal, valamint hatalmas okosságokkal, bölcsességekkel, életigazságokkal. Mindezek mellett a történet szembeállítja a nagyvárost a vidékkel (itt pontosan New Yorkot Texassal), miközben az USA-ról, a texasi életérzésről, a társadalmi + kulturális különbségekről, továbbá az előítéletekről szól. A krimibe ágyazott cselekmény valamennyire kiparodizálja a bűnfilmeket meg a thrillereket. A rendező-író-főszereplő röhögtetően hozza a menő zsidó újságírót-podcastert (aki természetesen átesik egy nagyobb ívű jellemfejlődésen), de a mellékkarakterek is szórakoztatóan idétlenek. A storyline-ba befigyel egyetlen hollywoodi vígjátékklisé, ám összességében érződik, hogy a szerző az egyediségre törekedett.
„Azt mondják a magunkfajták félnek az elköteleződéstől, de nem, csak oda nem akarunk elköteleződni, ahonnan nem tudunk kiszállni.”
Egy elsőfilmes, teljesen szerzői alkotás B. J. Novaktól. Az alapsztori vicces, fekete humorban tobzódó, egyben médiakritikus. A film tele van pakolva poénokkal, ütős dumákkal, valamint hatalmas okosságokkal, bölcsességekkel, életigazságokkal. Mindezek mellett a történet szembeállítja a nagyvárost a vidékkel (itt pontosan New Yorkot Texassal), miközben az USA-ról, a társadalmi + kulturális különbségekről, továbbá az előítéletekről szól. A krimibe ágyazott cselekmény valamennyire kiparodizálja a bűnfilmeket meg a thrillereket. A rendező-író-főszereplő röhögtetően hozza a menő zsidó újságírót-podcastert, de a mellékkarakterek is szórakoztatóan idétlenek.
A film kb háromnegyedénél mondja a főhős hogy ez a sztori nulla és itt döbben rá végérvényesen a néző is, hogy tényleg az. A vége egyébként egész jó, viszont kínszenvedés kivárni. Nem lepne meg, ha sokan nem bírnák kivárni.
Jó film, érdekes. Ashton Kutcher nagyon jó. A dialógusokat is jól megírták. A humor kezdetben jól fedi a valódi szándékot. Valójában mélyebb témákat piszkál a film, érdemes a párbeszédekre rendesen figyelni. A szereplők az állandó humorizálás miatt kissé szenvtelenek maradtak. Ha a drámai részekből több érzés jött volna át, a film erősebb lett volna. De azért tetszett, tartalmas időtöltés volt.
Nem jó a kategóriamegjelelés, ez nem misztikus, nem thriller és nem horror. Viszont egy érzékeny és intelligens film egyfajta krimi történet köré szőve. Valószínűleg az fogja igazán értékelni, aki alaposabban ismeri az amerikaiakat.
Azon gondolkozom, mi volt ennek a filmek az üzenete. Volt-e koncepciója a szerzőnek, amikor írta a forgatókönyvet, vagy csak a különböző kultúrájú karakterek összeeresztésétől várt valami vicceset, esetleg drámait? Minden esetre volt, hogy belealudtam...
Nem misztikus, nem thriller és pláne nem horor. Egyikhez sincs semmi köze.
Ez egy kifacsart humorú szatíra. A történet nem is fontos, inkább a furcsa társadalmi, kulturális különbségeket figurázza ki.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások