efes 2008 márc. 05. - 13:14:05
(10/30)
ha ennyire egyszerûne gondolod a filmezést, mért nem rendezel te is filmet, vagy legalább játszol fõszerepet?
efes 2008 márc. 05. - 13:12:52
(9/30)
Miért akarnak a rendezõk mindenáron másképpen fogalmazni mint elõdeik? ---> azért, mert ellenkezõ esetben mindenki ugyanolyan filmet készítene, az meg maga lenne az unalom a köbön.
babalujza 2008 márc. 05. - 10:16:22 Előzmény Vinogradov
(8/30)
Utólag olvasgattam el itt, hogy mit is láttam tul.képpen. Egyszerûen borzasztó volt a film. Miért akarnak a rendezõk mindenáron másképpen fogalmazni mint elõdeik? Mág akkor ha nem jó sül ki belõle. Ehhez a produkcióhoz nem kell semmilyen képzés. Bárki megrendezi így a filmet ha odaültetik a megfeleõ székbe. És ez a véleményem a "szinészekrõl" is... Lehet hogy a történet jó ha rendesen tálalták volna....
alex4427 2008 jan. 29. - 23:05:05 Előzmény Vinogradov
(7/30)
Miért nem írsz az Off Hollywood topicba is!
Végre valaki, aki lelkesedik érte!
(Nemcsak a Macerás ügyeknél, de a Fehér tenyérnél is jobb, fontosabb! A Tamara "más tészta" - de nagyon fínom!:)
Vinogradov 2008 jan. 29. - 22:26:39
(6/30)
Persze hogy jobb!!!
Vinogradov 2008 jan. 29. - 22:26:01 Előzmény ecetera
(5/30)
Hát, pedig lehet. Még Hajdú Szabolcs után is lehet...

Elõre leszögezem, hogy minden tiszteletem a Mesteré és az utóbbi három fanasztikus filmjéé (Tamara, Fehér tenyér, és különösen eddigi fõ mûve, hadd ne mondjam, ars poeticája, az Off Hollywood), amelyek végre valóban megmutatják, milyen zseniális alkotó is Õ, de ez a film messze nem tökéletes, sõt...

Ha egy szóval kellene megfogalmaznom a hibáit, akkor az "életidegen" kifejezés tökéletesen lefedi azokat - egyébként is számtalan magyar filmre alkalmazható úgy a hatvanas évek vége óta, sõt, szerintem ez a magyar filmek jelentõs részének legfõbb hibája hosszú évtizedek óta.
Ebbõl a szempontból is szinte emblematikusnak tekinthetõ az életidegen filmek sorait létrehozó Jancsó elõtti "fõhajtás", aminek sajnos, bármennyire kellemetlen is Hajdú Szabolcs film bármely paneljére alkalmazni ezt a szarkasztikus és visszataszító kifejezést, nem egyszerûen seggnyalás-gyanús, hanem egyenesen seggnyalás-ízû (pl.: "Brigitta, mit képzel, Jancsó Miklós csak önök miatt jött le Pestrõl?!" - fúúúúj)...

A film erénye az, hogy benne megjelennek a késõbbi "Hajdú-színészek" - elsõsorban Török-Illyés Orsolya, Szabó Domonkos, Nyitrai Illés és Vásári József emelhetõ így ki - egytõl egyig zseniálisak, ráadásul a négybõl három ráadásul az Õ felfedezettje, s talán a alakításuk emeli ki a filmet leginkább a feledés mocsarából (ld. a fa és a Imi és Brigi fantasztikus hármasa, vagy a kopasz Imi és a tanár úr kettõse a tantermi jelenetben), meg a forgatókönyv ötletes elképzelései, néhol valóban mûvészi szinten megvalósuló koncepciói és néhol egyenesen zseniális párbeszédei és megoldásai, hogy az operatõri munkát már ne is említsem. És persze megcsillannak benne Hajdú sajátos rendezõi személyiségjegyei, ugyan, a késõbbiekkel ellentétben, még jancsói hosszúsnittekkel és jelesi takarásos beállításokkal alátámogatva, amelyek - mármint a rendezõi munkásságának alapvetõ erényei - nemsokára elementáris erõvel törnek majd fel a Tamarában, a sok életidegen arc szemében kommersznek titulált, ám igenis zseniális Fehér tenyérben, és Hajdú fõmûvében, az Off Hollywoodban.

De itt Szabi még nem nõtt fel teljesen a feladatához, és a képességeihez, nem hagyta még el mesterei és példaképei árnyékát, vagy nem tagadta meg azt, amit meg kellett, és hál istennek azóta meg is tagadott. És ez látszik a filmen - meg a jellegzetes magyarmûvész(kedõ)filmes, élet- és emberidegen hozzállás is.

A színészek pedig a fõszereplõket leszámítva borzasztóak, különösen szegény kisgyerekek nagyon szerencsétlenek (mint jó rég óta szinte minden magyar filmben...), és néhány jelenet is nagyon szánnivalóra sikeredett (amikor például a gondnok meg a tanár úr mennek kivágni a fát, az valami borzasztóan nyögvenyelõsen, szánalmasan kivitelezett jelenet).

De Hajdú hála az égnek már messze nem itt tart. Õ már óriássá, Géniusszá vált (én még hiszek a géniuszokban!), és már a fentebb annyit emlegetett három filmjével is olyan filmtörténeti tettet hajtott végre, hogy az maga a Csoda!

Összegezve tehát a fentebb leírtakat, minden felsorolt erénye ellenére, Macerás ügyek nekem nagy csalódás volt, és nagyon csodálkozom, hogy csak nekem volt az...

Ha értékelnem kéne, akkor tizes skálán úgy 6.8 és 7.2 között van valahol, de igazából csak Hajdú, a színészek, a jó történet és a tûrhetõ, nagyritkán zseniális forgatókönyv miatt ért el nálam ilyen elõkelõ helyezést.

Persze lehet vitatkozni velem, elvégre ez egy fórum: a konstruktív vita virtuális temploma...
Legalábbis annak szánták...
alex4427 2008 jan. 29. - 21:05:32
(4/30)
Az Off Hollywoodot láttátok?
Szerintem még ennél is jobb!
brixxi 2007 nov. 14. - 20:28:15
(3/30)
Hát ez tök jó volt. Tegnap megnéztem. Hogy-hogy nem lehetett hallani errõl eddig.
Megnézném újra. Tetszik az a jelenet, amikor a Zsoli-t találja ki a kislánnyal a Tibi. (magas? alacsony! szõke? barna!.... ) Nagyon jó.

Nézzétek!
VB258 2007 jún. 05. - 19:05:36
(2/30)
Üdv. Hol lehet megnézni a Frei dosszié tegnapi adását? Tudna valaki dobni egy linket? Köszi. Szabi.
ecetera 2007 jún. 05. - 18:57:37
(1/30)
Ez az egyik kedvencem!!! Hajdu Szabi után legyen vkinek 1rossz szava a magyar filmre...