Mert a '60-as években hollywoodi animátorok helyett egy csapat kutyaütő csehszlovák rajzfilmes dolgozott a franchise-on.
A kultikus Tom és Jerry rajzfilmsorozat többévtizedes történelmében van egy igen dicstelen korszak is, amire még a rajongók sem szívesen emlékeznek. A '40-es és '50-es évek Oscar-halmozó, klasszikus epizódjai és a '60-as évek szürreális gegekben tobzódó Chuck Jones-érája között ugyanis két évig, 1961-ben és 1962-ben
nem Hollywoodban, hanem Csehszlovákiában rajzolták Tom és Jerry kalandjait.
A furcsa döntés hátterében az állt, hogy az MGM stúdió fejesei 1957-ben rájöttek: ha a tévének eladott Tom és Jerry-epizódokat újra és újra megismétlik a csatornák, abból nekik ugyanannyi bevételük lesz, mintha új epizódokat rajzoltatnának, ezért be is zárták az animációs műhelyüket. Ez a bezárás az animáció történelme szempontjából nagyon fontos volt, ugyanis ez indította be azt a forradalmat, ami megteremtette a klasszikus tévés rajzfilmeket, de a Tom és Jerry szempontjából nem volt valami üdvözítő a dolog. Egy élelmes MGM-dolgozó, Joe Vogel kilobbizta, hogy csak folytatni kéne a közönség kedvenc macsak-egér harcát, és hogy olcsóbban megússzák, hollywoodi rajzolók helyett csehszlovákiai animátorokkal készíttessék el az új részeket.
Így született meg az egyezség az MGM és a prágai székhelyű Rembrandt Films között, ahol egy veterán amerikai animátor, Gene Deitch vezetésével elkészült 13 csapnivaló Tom és Jerry-epizód (ez a stúdió készítette el egyébként 1966-ban a Hobbit szürreális animációs változatát is). Érdekesség, hogy a közreműködők szláv neveit amerikanizálni kellett (Stêpan Koničekből Steven Konichek, Vaclav Lidlből Victor Little lett), nehogy a hidegháborús para kellős közepén az amerikai nézők megtudják, hogy kedvenc rajzfilmsorozatuk a Vasfüggönyön túli, pokoli vidéken készült.
A sorozatban korábban megszokott, ház körüli kergetőzéseket, gereblyébe lépéseket és vacsoraasztalon rohangálások (valamint a népszerű Három testőrös-epizódok) helyét teljesen idióta történetek váltották fel. Tom és Jerry hol afrikai szafarira utazott, hol az ókori Görögországban, hol a Vadnyugaton keveredtek furábbnál furább kalandokba. A stáb szűkös költségvetése miatt az emberi beszéd teljesen eltűnt a sorozatból, hogy átvegye a helyét valami furcsa duruzsolás és hablaty, a korábbi, gyönyörű hátterek még a futószalagon ontott Hanna-Barbera-rajzfilmekénél is üresebbek és spártaibbak lettek, és a karakterek animációja is látványosan leromlott.
A rajzfilmsorozat botrányos kinézete és korábbi díjeső elmaradása miatt azonban végül az MGM 13 epizód után szerződést bontott a csehszlovákokkal. A munka tengerentúlra való kiszervezésének ötletgazdáját, Joe Vogelt pedig ki is rúgták a stúdiótól.
Tom és Jerry kalandjait így a Warnertől épp távozó Chuck Jones, számos legendás Tapsi Hapsi- és Gyalogkakukk-jelenet atyja kapta meg, aki a maga pszichedelikus stílusában 34 új Tom és Jerry-epizódot készített el az MGM-nek. De ez már egy másik cikk témája lesz.