Bizonyos értelemben a Drága örökösök folytatásáról van szó, a műfaj, a készítők, a stáb fele, de még a helyszín is ugyanaz, csak átnevezték Makkosszállásra, hőseink pedig Molnár Piroska vezetésével cigit csempésznek az ukránoktól.
Véget ért az RTL-en a Drága örökösök, a sorozat showrunnere, Hámori Barbara és a kreatív csapat pedig fogta magát – és maradt, ahol volt. Maradt a helyszín, csak Ökörapátit átkeresztelték Makkosszállásra, a korábban is használt épületeket átfazonírozták, és maradt a stáb jelentős része – mondjuk Lengyel Ferenc kapott a kopasz fejére egy parókát -, és nagyon hasonló maradt a formátum. Az új sorozat, a Keresztanyu alapja is egy horvát széria, de a sztori saját fejlesztésű, és itt is egyéves a „futamidő”. Míg a Drága örökösökben a Szappanos családnak egy évig kellett a faluban laknia, hogy az örökségükhöz juthassanak, itt a visszavonulni készülő gengszternagyi hagyja arra csempészbirodalmát, aki egy év alatt polgármesterré választatja magát.
A nagyi pedig az előző sorozatból címszereplővé avanzsált Molnár Piroska lesz. Ő Makosszállás nem hivatalos főnöke, és mivel a község az ukrán-magyar határon található, itt mindenki csempészésből él, kivéve a rendőröket és határőröket, akik a csempészek elfogásából – vagy a csempészekből élnek. A választás egy év múlva lesz esedékes, ezért a közeli családtagok, üzletfelek és beszállítók is azon kezdenek ügyködni, hogy Róza mama kegyeibe férkőzzenek. Ekkor érkezik a községbe a nőügyei miatt a fővárosból a határhoz száműzött nyomozó (Kékesi Gábor), aki rögtön összeakad a nagyi nagyobbik unokájával (Dobos Evelin), nyilván tovább bonyolítva a jövőbeli eseményeket.
Pár dolog már most látszik, pár dolog még nem. Látszik, hogy Molnár Piroska remek választás volt, hogy tényleg tud tekintélyt parancsoló főnök lenni, dehát egy Jászai-díjas nagyszerű művésznőről beszélünk. Az is látszik, hogy kicsit sok lesz a kegyeiért versengő két rivális, Lajos (Mihályfi Balázs) és Jóska (Németh Kristóf) cicaharcából, pláne úgy, hogy kettőjük közül csak az egyik tud igazán szórakoztató lenni, ha akar – segítek, az, amelyik NEM játszott a Barátok köztben. Lengyel Ferenc vidéki zsaruja teljesen rendben van, és akárki akármit mond, a magyar közönségnek sosem lesz elege a rendőrviccekből. A pesti nyomozóból is talán ki lehet valamit hozni, bár most még kissé idegesítő alak, és haladhatnánk tovább, mindenkit kiikszelve, de minek. A Keresztanyu rendesen meg van csinálva. Azt hozza, amit ígér, egy kis vidéki ökörködést, a megfelelő pontokon némi akcióval, javarészt profi színészekkel, bántó hibák nélkül.
Azon azért kicsit elgondolkodtam, hogy lehet, hogy Nagy Feró gyakorlatilag az I. világháború kirobbanása óta meg tud élni tök ugyanabból a karakterből, akinek még a ruhája is mindig ugyanaz, de gondolom, a készítők is egy kicsit kikacsintottak ránk, amikor a Babos nevet adták neki. Nagyrészt ugyanez igaz Ganxsta Zoleera – mindketten nagydumás, de piti csempészt alakítanak -, de nyilván nem tennék be őket, ha nem lenne rájuk igény. És az én ízlésem szerint egy, az ukrán határ mentén fekvő kisközség lehetne kicsit leharcoltabb: értem én, hogy van itt pénz a csempészetből, de mint tudjuk, az ilyen bevételt rendszerint nem a településfejlesztésbe tolják bele. Persze a magyar sorozatok már csak ilyen tiszták, és azt is értem, hogy nem akarnak a magyar vidékről negatív képet festeni, mi pedig elégedjünk meg Molnár Piroskával meg a többiekkel.
Értékelés: 7/10