Mert Jennifer Lopez igen.
Minden elemzőnek, ügynöknek és igazságügyi elmeorvos-szakértőnek az az álma, hogy bejusson egy sorozatgyilkos agyába, megértse a működését és a motivációit. Legalábbis a legtöbb sorozatgyilkosos filmben találunk egy ilyen szálat. Jonathan Demme 1991-es klasszikusa, A bárányok hallgatnak amellett, hogy a Buffalo Bill utáni hajszáról szól, egy elmepárbaj is Dr. Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) és Clarice Starling (Jodie Foster) közt, ami jóval izgalmasabb, mint a gyilkos felderítése. Tarsem Singh 2000-ben készült filmje, A sejt jó érzékkel ez utóbbira helyezi a hangsúlyt, még akkor is, ha olykor túlzásba esik.
Az egész film egy lehetetlenbe hajló alapötlettel indul:
egy különleges eljárásnak köszönhetően, mintha csak kirándulni mennénk, be lehet hatolni az emberek tudatába, és ott bolyongva leásni a tudatalattijukig.
Ha ezt elfogadjuk, akkor A sejt egy hátborzongató filmélmény lesz, amiben egy kómába esett sorozatgyilkos, Carl Stargher (Vincent D'Onofrio) elméjét kell feltérképezni, hogy megtalálják az utolsó áldozatot, aki épp egy üvegkalitkában várja, hogy a rázúduló víz kiszorítsa az összes levegőt. Egy pszichoterapeuta, Catherine Deane (Jennifer Lopez) vállalkozik rá, hogy behatoljon az ismeretlenbe: egy sorozatgyilkos tudatának legmélyébe, hogy ott megtalálja a választ az utolsó áldozat hollétére. Valójában azonban
mindez csak indok arra, hogy Tarsem Singh a legbizarrabb szürreális jelenetekkel bombázza a mi tudatalattinkat,
hiszen amíg a sororgyilkos agyában bolyongunk, addig semmilyen evilági szabály nem érvényes: minden egy tébolyodott elme kénye-kedve szerint változik.
A sejt (vagy eredeti címén: The Cell, ami egyszerre jelenti a sejtet és a cellát, zárkát is) érezhetően egy videoklip-rendező filmje, így a történetnél sokkal érdekesebb a látvány, és azok a pillanatok, amikor az embertelen kegyetlenséget, az elveszettséget és a pusztító haragot mutatja meg Carl belső világában – ezek a képsorok kifejezetten egyediek, és ettől lesz a film több, mint sorozatgyilkosos thriller, amiben időre kell megtalálni az elrabolt lányt, hogy megmentsék az életét.
Ez is érdekelhet
A bárányok hallgatnak, a Zodiákus és A pokolból is azért igazán félelmetes, mert mind megtörtént eseményeken, valódi gyilkosok bestiális rémtettein alapul.
Tovább