Mindig furcsa a tragikusan fiatalon elhunyt Heath Ledgert újra látni, a Grimmben például Matt Damon oldalán, amint kedélyesen boszorkányokra vadásznak. Na jó, nem olyan kedélyesen.
A két Grimm testvér, Jacob (a furcsán visszafogott, néha zavart Heath Ledger) és Wilhelm (a nagyon elemében lévő Matt Damon) szélhámosságból élnek, beutazva a falvakat és kisvárosokat, kihasználva azok hiszékeny lakosait - és közben a megszálló francia hatóságok elől menekülnek. Csakhogy a testvérek rövidesen a fantáziájuk teremtette mesevilágban találják magukat, ahol egy bűvös erdőben titokzatos körülmények között fiatal lányok tűnnek el. Itt tényleg szükségük lesz minden trükkre, és nem azokra, amivel az együgyű parasztokat csapták be, ellenfelük ugyanis a Tükör királynő (Monica Bellucci), és végül a franciák is utolérik őket.
A Grimm (2005) az egykori Monty Python társulat egyetlen amerikai tagja, Terry Gilliam munkája, és mint ilyen, a rendező olyan korábbi filmjeinek „rokona”, mint a Münchausen báró kalandjai vagy A halászkirály legendája, amelyekben a mese és a valóság nem csak találkozik egymással, de tökéletesen egybe is mosódnak. Ahol a hősök igazi különcök és elképesztő, gyakran nem evilági kalandokon esnek át – amikre mégis van valamilyen racionális magyarázat. Ez történik a testvérekkel, akik először maguk építenek fel egy mesevilágot – igaz, a saját hasznukra, átverésből -, majd ők maguk is belecsöppennek egy másikba. Amit végül újra a saját ízlésük szerint alakítanak át azzá a mesebirodalommá, amit a valódi Grimmék összegyűjtöttek, kiadásra szerkesztettek és publikáltak, és amin mi magunk is felnőttünk.
És ha az ember egy, a 2000-es évek elején – itt konkrétan 2005-ben -, közepén született amerikai filmmel találkozik, akkor van rá esély, hogy valamilyen formában előkerül Harvey Weinsten neve is. A film mögül ugyanis egy ponton kihátrált a finanszírozó MGM, és a helyére a Weinstein testvérek cége, a Miramax lépett, akik aztán mindenbe beleszóltak. Gilliam például Samantha Moront szerette volna női főszereplőnek, amit Harvey Weinstein megakadályozott, mondván, „őt senki sem akarná megb…ni” – így a helyére a valóban vonzóbb Lena Headey került – neki is nyilván megvannak a saját Weinstein történetei -, majd kirúgták a film operatőrét, és nem járultak hozzá a rendező ún. utolsó vágás jogához. Gilliam, aki szintén nem egy könnyű ember, erre hat hónapra elvonult, gyorsan megcsinálta a Tideland című, iszonyú nyomasztó darabját, aztán találtak valamiféle kompromisszumot, hogy bemutathassák a Grimmet.