A futárban Jason Statham helyét Olga Kurylenko veszi át, aki nem autóval, hanem motorral teljesíti az ismeretlen megbízók kéréseit, de persze itt is becsúszik egy kisebb hiba.
Bár aligha újította meg a film világát, a Luc Besson ötlete alapján, az ő bábáskodása alatt, Jason Statham főszereplésével készült A szállító (2002) egy látványos és főleg jövedelmező franchise alapjait tette le. Ami a jelek szerint Besson és Statham nélkül is működőképes, ha nem is ugyanazon a hatásfokon és olyan minőségben, de piacképes darabokat produkálva, és ezzel az erővel azt is mondhatjuk, hogy A futár (2019) amolyan tescós A szállító.
Merthogy Stathamet a nála kissé alacsonyabban jegyzett Olga Kurylenkóra cserélték (igaz, ő már volt Bond-lány, a kopasz angol pedig NEM!), a munkaeszközként szolgáló fekete luxusautót pedig egy gyors motorra. Az talán jelzésértékű, hogy a márka azért ugyanaz maradt, nevezetesen a BMW – a motor pedig egy éppen a piacra dobott BMW S1000R -, és talán az is, hogy a főgonosz az a Gary Oldman, aki két Besson-filmben, a Leon, a profiban (1994) és Az ötödik elemben (1997) emblematikus gazember volt. Ezúttal ő a feladó, egy különlegesen hírhedt alvilági figura, a rettegett, rég halottnak hitt maffiafőnök, aki New Yorkban házi őrizetben van, de ez sem akadályozza meg abban, hogy megpróbálja eltenni láb alól az ellene folyó eljárás koronatanúját (Amit Shah), aki pedig Londonban van biztos őrizetben. Ami nem is annyira biztos, és itt lép a képbe a nevesincs Futár (Olga), aki figyelemre méltó pontossággal és megbízhatósággal kézbesíti a rábízott csomagokat, és sohasem tesz fel kérdéseket a szállítmánnyal kapcsolatban. Viszont ez a csomag halálos, és a Futár döntés elé kerül, és ahogy az A szállító filmekben is lenni szokott, jó döntést hoz – de nem olyat, ami miatt fizetik.
Az már a fentiekből is kiderülhetett, hogy A futár nem egy bonyolult darab, sőt, egyszerű, mint a bot, és ha már más filmekhez hasonlítgatjuk, akkor ott van a Sokkal több mint testőr (2017) is, ahol Oldman szintén egy ellene vallani készülő koronatanút akar eltetetni láb alól. Azt viszont meg kell hagynunk, hogy Zackary Adler rendező nem is akarja többnek láttatni munkáját, mint ami, és tisztességgel levezényel benne minden akciójelenetet, és ezek bizony jól vannak összerakva. Azt nem feltétlen hisszük el, hogy Olga Kurylenko nála háromszor nagyobb, nyilván jól kiképzett rosszfiúkkal is el tud bánni, az viszont nyilvánvaló, hogy mindent belead minden jelenetében – ugyanezt tette egy másik, szintén nemrég bemutatott filmjében, A francia őrszemben (2020) is, szóval Olga rendesen megdolgozik a pénzéért, és nem bánja, ha elmaszatolódik a sminkje.