Joe Carnahan filmjének egyszerű, de frappáns a felütése: egy bűnöző azért csukatja le magát, hogy biztonságba kerülhessen, a másik pedig azért, hogy kinyírhassa. Egyikük terve sem jön be!
Azt ne kérdezd, kedves olvasó, hogyan lett az eredeti, Copshop címből Zsaru butik (2021), mert, bár értjük a logikát, a magyarázatot arra, hogy a forgalmazó miért döntött úgy, hogfy erre majd ugranak a nézők, mit sem tudjuk. A lényeg viszont az, hogy bár sok szempontból abszolút B-kategóriás filmről van szó, nagyon is szórakoztató kalandot ígér a bűnöző kalandja, aki azért csukatja le magát, hogy más bűnözők elől meneküljön, de a terve több pontos is billeg.
Teddy Murrettót (Frank Grillo) üldözik, tudja, hogy vérdíj van a fején, ezért hirtelen improvizálva úgy dönt, nagyobb biztonságban lesz a rács mögött, és megüt egy rendőrnőt. Le is csukják rögtön, csakhogy a rá vadászó bérgyilkos, Bob Viddick (Gerard Butler) is pont ezt teszi – nem üt meg rendőrt, de mondvacsinált okkal lecsukatja magát. Ám az ő számítása sem jön be, mert egy másik cellába kerül, és onnan, mit fog tenni vele, ám hamarosan megjelenik egy konkurens gyilkos (Toby Huss), aki teljesen kattant, és Teddyvel együtt a kollégát és a velük összezárt fiatal, de nagyon tökös rendőrnőt (Alexis Louder) is kiiktatná, ha már ott van. Mert szeret ölni, és tud is.
Lássuk be, Frank Grillo nem különösebben jó színész, sőt, ha abból indulunk ki, amit legutóbb a Sokkal több mint testőr 2.-ben mutatott, akkor megkockáztathatjuk, hogy rossz. Ugyanakkor van benne valami, amit jobb szó híján karizmának nevezhetünk, ami miatt olyan sűrűn foglalkoztatják, igaz, rendszerint kevésbé ismert filmek rosszfiújaként. Most viszont talált magának egy rendezőt, aki a jelek szerint ki tudja hozni belőle a legtöbbet. Joe Carnahanról van szó. Carnahan (Füstölgő Ászok, Bosszúvágy) az ezredforduló óta próbál betörni a fősodorba, A szupercsapatban (2010) rendezhette Bradley Coopert, Liam Neesont, Sharlto Copley-t és Jessica Bielt, a kritikai sikerhez pedig a Neesonnal forgatott Fehér pokollal (2012) a film vélt vagy valós spiritualitása miatt, de hősünk alapvetően másodvonalbeli rendező maradt. Viszont neki köszönhető, hogy a Zsaru butikban, Grillo végre másik arcát mutatja meg. Mondjuk ideje volt.
A filmnek, amelynek a forgatókönyvét Carnahan Kurt McLeoddal jegyezte, éjsötét humora van, ami nagyon jól áll mind Grillónak, mind a mostanában már inkább a másodvonal felé tendáló, kissé lecsúszott Butlernek, az akció is nagyon rendben van, sőt. A Füstölgő ászokra hajazó mindenki mindenki ellen felállás több szempontból is hasznos: azért, mert többféle konfrontációt is lehetővé tesz szá,os variációban, másrészt így egyik karakternél sem lehetünk biztosak abban, hogy az, akinek a legelején megismertük, és tulajdonképpen ez viszi előre ezt a végig pörgő filmet.