Annyit mondok, a tavasz vége sűrű lesz, bár a filmek zöme nem fog túl nagy zajt csapni. És még annyit, hogy jön a Han Solo film és a Deadpool 2., és ezek már viszik is a hónapot!
Erősen kezdünk, mert a hónap első fontos filmje a Hang nélkül, az elmúlt időszak legsikeresebb horrorja, amit meglepően módon a főleg vicces szerepeiről ismert színész, John Krasinski rendezett. Ő is a főszereplő, illetve Emily Blunt, és a történet egy olyan világban játszódik, ahol vérszomjas, de vak, csak hangok alapján tájékozódó űrlények vadásznak az emberekre. Tök izgalmas, akárcsak Wes Anderson bábfilmje, a Kutyák szigete, pedig az teljesen más kategória. Itt Japánban járunk, ahol valamiért minden kutyát egy közeli lakatlan szigetre száműztek, de az egyikük gazdája felkerekedik, hogy megmentse őket.
Újra moziba kerül Dargay Attila 1984-es klasszikus meséje, a Szaffi, illetve valamiért megkapjuk a Taxi5-öt, de már az összes régi sztár nélkül, és állítólag rém gyenge. A Színpadon az életem egy meleg vidéki srác története, ami első hallásra olyan, mint a Billy Eliott, csak ő nem balettozik, hanem színész lesz, és akad egy vígjáték, ami papíron borzalmasan hangzik, pedig nagyon szórakoztató. A Szűzőrségben három tinilány a bankettjük estéjén akarja elveszíteni a szüzességét, csakhogy a szüleik ezt mindenáron meg akarják akadályozni. Vajon sikerül neki? És ha sikerül, az jó dolog?
A második hét izgalmas, megtörtént esetet feldolgozó történelmi filmmel kezdődik: a 7 vérfagyasztó nap azt az emlékezetes esetet meséli el, amikor német terroristák eltérítettek egy Izraelbe tartó repülőgépet, és az ugandai Entebbében szálltak le velük – vesztükre. A Partiállat a fáradhatatlan Melissa McCarthy új vígjátéka, amelyben hősnőnk felnőtt fejjel megy vissza az egyetemre, a Három hegycsúcs című német-olasz film viszont nem a hegymászásról szól, hanem zavaros családi kapcsolatokról. És jön a Szicíliai kísértettörténet olasz-francia-német filmdráma, ami meg nem a kísértetekről szól. De ne keseredjünk el, mert itt van még az Egy lélegzetnyire c. francia katasztrófafilm Romain Duris és Olga Kurylenko főszereplésével, és ami azt illeti, egész jól néz ki.
És ne kerteljünk, a film amire tényleg vártunk, az a Deadpool 2, ahol Ryan Reynolds ismét kedvére baromkodhat, ami tényleg jól áll neki, ellentétben a legtöbb olyan dologgal, amit eddig csinált. Az Igaz történet alapján Roman Polanski erotikával fűtött thrillere, míg a Sosem voltál itt a címe ellenére nem egy szerelmi csalódás története, hanem kőkemény bosszúmese a szakállas Joaquin Phoenix főszereplésével. A másik ennél is izgalmasabb film természetesen a Solo: Egy Star Wars-történet a sokak számára ismeretlen Alden Ehrenreich-csel a főszerepben, aki szerintem van olyan jó, hogy hozza az ikonikus szerepet – másoknak vannak kételyei.
Május utolsó hetében viszont kicsit elengedik a kezünket. Az Átejtve című vígjáték kicsit kínosnak hangzik a régi emlékezetkieséses alapötletével, míg a Könyvklubban idősödő hölgyek a A szürke ötven árnyalatát olvasva találnak magukra, amibe én bele sem merek gondolni. A Szörnyek és szerelmek című olasz-francia-angol fantasyról semmit nem tudni, csak azt, hogy Salma Hayek a főszereplője, és ez önmagában nem feltétlenül elég. Kis izgalmat legfeljebb az Escobar hozhat, amely a néhai, már ezerszer „megfilmesített” drogbáró szerelmi életét játssza el Javier Bardem és Penelope Cruz, akik, mint tudjuk, valóban egy pár, így remélhetőleg vibrálni fog a levegő közöttük. Vagy nem.