Egyre több pénzt tolnak a nagy filmekbe Hollywoodban, de nem mindig tesznek jó lóra a producerek. Összeszedtük a kétezres évek legkínosabb melléfogásait az indián Johnny Depptől a Harry Potter utáni űr betöltésére szánt Pán Péter-es katasztrófáig.
John Carter 200 millió dollár (54 milliárd forint)
A filmes bukták koronázatlan királya a John Carter, amit a Disney követett el. Bár Willem Defoe-t leszámítva igazán nagy sztárt nem kértek fel Edgar Rice Burroughs' híres fantasyregényének filmváltozatára, a költségvetés hamar tekintélyesre duzzadt. A filmet ráadásul a WALL-E és a Némó nyomában című animációkat jegyző rutinos Andrew Stanton rendezte, a végeredmény mégis messze alulmúlta a várakozásokat. A közönség nem értette az egészet, a kritikusok unták, úgyhogy közönybe fulladt az egész.
A magányos lovas 190 millió dollár (52 milliárd forint)
A lista második helyezettje is a Disney stúdiónak fájt a legjobban, pedig igyekeztek patikamérlegen kimérni a nyerő receptet. Összerakták a Karib-tenger kalózai-filmek rendezőjét Johnny Depp-pel, Helena Bonham Carterrel, egy kis westernnel és jó adag látványos akcióval, a siker mégis elmaradt. Már a forgatás is csúszott, amíg próbálták lefaragni az óriásira duzzadt költségvetést, ami menetközben újra elszállt. Aztán mikor megjelentek az első képek a bennszülött lélekharcosnak maszkírozott Johnny Deppről, mindenki a filmen röhögött. Mások viszont vérig sértődtek azon, hogy már megint fehér színész játszik egy színesbőrű, jelen esetben indián karaktert.
Arthur Király: a kard legendája - 150 millió dollár (41 milliárd forint)
Ha valakinek sikerülhetett volna új életet lehelni a hatszázszor lerágott történetbe, akkor az épp Guy Ritchie lehetett volna. A londoni alvilág és a misztikus középkor vegyítése elsőre jó receptnek tűnhetett, mégsem jött össze a Sherlock Holmes-hoz mérhető siker. Miután az első tesztvetítések hidegen hagyták a közönséget, a stúdió költséges pótforgatásokkal duzzasztotta tovább a hatalmas költségvetést, majd addig halogatták a bemutatót, hogy a negatív kritikáknak köszönhetően azonnal elvérzett a Galaxis Őrzői második része mellett. Pedig Jude Law gonosz királyként mindent beleadott a győzelemért.
47 Ronin 150 millió dollár (41 milliárd forint)
A 2010-es évek egyik leghíresebb buktája a 47 ronin, amit ráadásul nálunk forgattak, és sok magyar filmes háttérmunkája benne van. A producerek már a bemutató előtt érezhették, hogy baj lesz, de ahelyett, hogy beletörődtek volna a veszteségbe, elkezdtek veszettül költekezni, így összehozták minden idők egyik legnagyobb buktáját. A forgatás után kitalálták, hogy 3D-s részeket adnak hozzá a filmhez, a rendezőt pedig kirúgták. Végül először Japánban mutatták be, ahol a hazai filmekkel jól ellátott japánok nem voltak kíváncsiak a 47 ronin legendájának hollywoodi verziójára. Ezt követték a negatív kritikák, majd a teljes megszégyenülés.
Holnapolisz 140 millió dollár (38,5 millió forint)
A Hihetetlen család rendezőjének élőszereplős filmje elképesztő dimenzók közötti utazásnak indult George Clooney-val, de aztán egészen más lett belőle. Eredetileg 2014 karácsonya táján mutatták volna be, és ez lett volna a Disney nagy évvégi dobása. Aztán halogatni kezdték a premiert, és hiába költöttek hihetetlen összegeket a marketingre, az emberek azt sem tudták eldönteni, hogy felnőtteknek vagy gyerekeknek szól a film.
Pluto Nash - Hold volt, hol nem volt 130 millió dollár (36 milliárd forint)
Még Eddie Murphy rajongóit sem igazán győzte meg ez a sci-fi-vígjáték, amiben a színész egy menő night club tulajdonosaként egy gátlástalan klónnal kerül szembe. A film forgatókönyve már a nyolcvanas évek óta keringett Hollywoodban, de teljesen akkorra sem állt össze, mire leforgatták Murphyvel. Drága pótforgatások dobták meg a költségeket, majd miután folyamatosan csúszott a bemutató dátuma, végül Murphy részt sem akart venni a film kampányában. Így hozták össze a 2002-es év legrosszabb nyitóhétvégéjét, amit aztán gyors mélyrepülés követett.
Pán 125 millió dollár (35 milliárd forint)
Hogy az 1994-es, Robin Williams-szel forgatott Hook és a 2003-ban bemutatott Pán Péter után miért volt szükség egy újabb feldolgozásra, azt valószínűleg ma sem tudja senki. Ennek ellenére 2005-ben bemutatták a nagyköltségvetésű Pán című filmet Hugh Jackmannel, Rooney Marával és a sellőlányként úszkáló Cara Delevingne-nel. A Warner azt remélte, hogy ebből lehet az új Harry Potter, így a pénzt nem sajnálták. A varázslat viszont hiányzott a filmből, úgyhogy a hatalmas hírverés ellenére teljesen hidegen hagyta a nézőket, de még akik látták, azok sem tudták megkedvelni az élettelen szereplőket.
Forrás: Newsweek, Bombreport