Meg is lett az eredménye.
Nem sokan fogadtak volna rá előzetesen, hogy a 74. Cannes-i Filmfesztivált sikerül különösebb komplikációk nélkül levezényelni, de így történt. Az előjelek nem voltak biztatóak: Léa Seydoux, akinek három filmje is szerepelt a versenyszekcióban (köztük az Enyedi Ildikó-féle A feleségem története) az utolsó pillanatban mondta le a részvételét, mert egy forgatáson elkapta a koronavírust. A fesztivál szervezői azonban biztosra mentek, és a 10 nap alatt ingyenes Covid-tesztet biztosítottak mind a 28 ezer résztvevőnek közel 1 millió dollár értékben. Az Európai Unióból érkező vendégek közül azok, akik rendelkeztek védettségi igazolvánnyal, megkerülhették a tesztet, és persze így sem lehetett teljesen kizárni, hogy ne kezdjen el terjedni a delta-variáns. Eddig a pontig azonban nem érkezett hír arról, hogy bárki is megbetegedett volna a fesztiválon.
Thierry Frémaux művészeti vezető szerint „csodálatos és egyben kivételes fesztivál” volt az idei, köszönhetően annak is, hogy az általuk kialakított „intelligens és felelős” protokollnak hála majdnem normálisnak tűntek a körülmények. Szerencsére a sztárok is merték vállalni a kockázatot, megjelent többek közt Adam Driver, Timothée Chalamet, Bill Murray, Marion Cotillard, Jodie Foster, Maggie Gyllenhaal, Helen Mirren, Jessica Chastain és Tilda Swinton.
Akár történelminek is nevezhető a fesztivál, hiszen Spike Lee személyében először volt fekete elnöke a zsűrinek (aki aztán jól el is spoilerezte a győztes filmet a záróünnepségen), és most először kapott női rendező önállóan Arany Pálmát (Julia Ducournau a Titánért).
A Variety által megszólaltatott iparági szereplők mind egyetértenek abban, hogy Cannes-ban kiderült, korai lenne még temetni a mozit. Nathanaël Karmitz, A világ legrosszabb emberét gyártó MK2 Films elnöke szerint a fesztivál újjászületés volt több szempontból is, egyrészt érezni lehetett újra a filmnézés kollektív élményét, másrészt a világ legnagyobb fesztiválja hosszú szünet után új reményt adott a függetlenfilmes szcénának.
via: Variety