Nem Marlon Brando alakítása volt a kulcs, és nem is a gengsztervilág erőszakos ábrázolása.
Francis Ford Coppola nemrég egy interjúban árulta el, miért lett kultfilm az 1972-es A keresztapa. Szerinte nem a maffia erőszakos módszereinek újszerű bemutatása, vagy Marlon Brando alakítása volt az oka, ő egy sokkal meglepőbb dolognak tulajdonítja a sikert: a gyerekeknek!
![](https://media.port.hu/images/001/673/591.webp?1836044410)
A 85 éves rendezőzseni Ruth Rogers, az ismert séf podcastjében, a Ruthie's Table 4 legújabb epizódjában osztotta meg az elméletét, miközben ételekről, a családról és a filmkészítésről beszélgettek a londoni River Café éttermében.
Azt kell hogy mondjam, nekem meggyőződésem, hogy A keresztapa azért volt sikeres, mert ez volt az első olyan gengszterfilm, aminek jeleneteiben rengeteg gyerek rohangált. A gengszterfilmekben előtte nem voltak gyerekek, egy olasz esküvőn viszont mindenhol gyerekek rohangálnak.
A rendező szerint az Al Pacino, James Caan, Diane Keaton, Robert Duvall és Marlon Brando főszereplésével készült A keresztapa a brutális erőszak és az erős színészi alakítások mellett az olasz-amerikai kultúra hiteles ábrázolásának volt köszönhető, ami segített megkülönböztetni a filmet a korábbi maffiatörténetektől.
De Coppola az interjúban azt is kiemelte, hogy szerinte az ételek is ugyanilyen kulcsszerepet játszottak.
Ezzel Ruth Rogers is egyet értett, és felidézte, hogy A keresztapa volt az első olyan film, ami azt a fajta olasz konyhát mutatta be a vásznon, amelyen ő is felnőtt:
Amikor olasz étterembe mentünk, parmezános borjúhúst, húsgombócot és spagettit ettünk – A keresztapa ételeit.
A rendező abszolút egyetértett ezzel, és elmondta, hogy minden ilyen apró részletre ügyelt a forgatás során, így még a receptek is autentikusak voltak. Coppola volt egyébként az is, aki a Paramount stúdióval folytatott tárgyalások alatt végig ragaszkodott ahhoz, hogy a folytatás A keresztapa 2. néven készüljön el, ami örökre megváltoztatta a franchise-ok címadási szokásait.
Azt mondták nekem, hogy ez őrültség. Szóval én vagyok az a furkó, aki elkezdte a filmek számozását. Szégyellem magam érte, és mindenkitől bocsánatot kérek.