Mads Mikkelsennel ellentétben Nikolaj Lie Kaas nem választotta a nemzetközi karriert, Dániában maradt, és így a nagyközönség kevésbé ismeri, de ez nem jelenti azt, hogy ne tartozna a legjobbak közé.
Idióták (1998)
Lars von Trier korszakalkotó, stílusteremtő és irányzat indító munkája fiatal emberek egy csoportjáról szól, akikben egy a közös: az idiotizmus. A főhadiszállásuk egy villa, ahol azzal töltik szabadidejüket, hogy felkutassák
az idiotizmus rejtett, méltatlanul alábecsült értékeit.
Tehetségüket folyamatosan tesztelik. Habzsolják az életet, idióta tetteik révén a társadalommal dacolnak. Semmi sem fogható a sikerhez, amikor valamelyikük túlszárnyalja önmagát. Karen, a látszólag átlagos feleség véletlenül találkozik a csoport három tagjával és akaratlanul is részese lesz a játéknak – majd döntenie kell, hogy mit is akar az élettől. Bár Nikolaj Lie Kaasnak csak kisebb szerep jutott, így is megkapta az éves dán filmdíj ceremónián a legjobb férfi mellékszereplőnek járó szobrot.
Igazi ember (2001)
Felnőtt mese egy láthatatlan férfiról (az itt is zseniális Nikolaj Lie Kaas), aki esélyt kap arra, hogy igazi ember legyen. A hétéves Lisa a munkájuknak élő Charlotte és Walter egyetlen gyermeke. A magányos kislány egyetlen társasága saját képzeletének szülötte: "P", a láthatatlan ember, aki a szoba tapétája mögött lakik. Egy szerencsétlenség következtében a család otthona megsemmisül, de "P" életre kel és kisétál a romok közül. Személyazonosság nélkül azonban bevándorlónak nézik, és menekülttáborba küldik. Mikor onnan kikerül, "P" jóságával hamarosan öntudatlanul megváltoztatja a környezetében lévő emberek életét. Hamarosan azonban szembesülnie kell az emberi gonoszsággal és rosszindulattal, ezért "P" drámai változáson megy át
- lelke megkeményedik, igazi emberré válik.
Ake Sandgren abszurd vígjátékot készített a modern társadalomról, főszerepben a Rekonstrukció és a Hogy szeretsz? itt még nagyon fiatal sztárjával.
Elérhető az Apple iTunes-on.
Hogy szeretsz? (2002)
Susanne Bier filmje négy emberről - két párról - szól, arról, hogy milyen váratlanul és készületlenül éri őket, amikor az élet törékenységével szembesülnek. Hogyan reagálnak? S szerelmük kiállja-e a szakítópróbát? Cecilie (Sonja Richter) és Joachim (Nikolaj Lie Kaas) fiatalok és szerelmesek. Készülnek összeházasodni, előttük áll az élet. De a dolgok rosszra fordulnak, és hirtelen minden a feje tetejére áll. Nem csak Cecilie és Joachim számára változik meg minden, hanem Marie (Paprika Steen) és Niels (Mads Mikkelsen) életében is.
A kapcsolatok addig átlagos szövésű szálai egy baleset következtében teljesen összekuszálódnak.
Joachim lebénul, menyasszonya, Cecilie pedig beleszeret annak a nőnek a férjébe, Nielsbe, aki a balesetet okozta. A filmben idő és tér lényegtelenné válik; a rendezőnő - aki egyúttal a film írója is - finom részletekkel mutat rá az emberi kapcsolatok esetlegességére.
Zöld hentesek (2003)
A zseniális, morbid humorú író-rendező, Anders Thomas Jensen korai vígjátékában egy különös húsboltot ismerünk meg. Bjarne (Nikolaj Lie Kaas kettős szerepben) és Svend (Mads Mikkelsen elképesztő frizurával) haverok, együtt dolgoznak Holger hentesnél.
Svend nagy ambíciókkal rendelkezik, amelyeket hasonló méretű kisebbségi komplexus táplál.
Bjarne barátnőjén, Astridon kívül egyáltalán nem foglalkozik semmivel. Saját hentesüzletet nyitnak, hogy megszabadulhassanak a gonosz főnöktől, ám az üzlet nem akar beindulni mindaddig, amíg egy bizarr véletlen folytán Svend össze nem kotyvaszt egy sajátságos ételt a biohentesbolt számára. A biznisz fellendül, de vajon továbbra is képesek lesznek-e beszerezni a különleges étel hozzávalóit.
Rekonstrukció (2003)
A fényképész Alex (Nikolaj Lie Kaas) egy nap odalép egy koppenhágai kocsmában a gyönyörű Aimée-hez (Maria Bonnevie), és Rómába invitálja a meghökkent nőt. A véletlen találkozás vége szenvedélyes szerelem, de a körülöttük lévő világ, a dán főváros mindent megkavar. Alex lassacskán ráébred, hogy a valóság és a képzelet határai teljesen elmosódnak, és a férfinak el kell döntenie, hogy milyen messzire képes elmenni az igaz szerelemért? Miközben a szerelem már az övé –
az új és a régi barátnőt ugyanis ugyanaz a színésznő játssza.
A filmmel 2003-ban a Cannes-i Filmfesztiválon Christoffer Boe rendező elnyerte a legjobb első filmért járó Arany Kamera díjat, s ez Európai Filmdíjak közül pedig az Év Európai Felfedezettje kitüntetéssel jutalmazták.
Testvéred feleségét... (2004)
Michael (Ulrich Thomsen) mindent jól kézben tart az életben: sikeres karrier a hadseregnél, gyönyörű feleség és két lánygyermek. Öccse, Jannik (Nikolaj Lie Kaas) ide-oda sodródik, néha a törvénnyel is összeütközésbe kerül. Michaelt egy ENSZ misszió során Afganisztánba küldik, ahol eltűnik egy bevetésen - halottnak nyilvánítják. Sarah (Connie Nielsen) csak Jannikra számíthat, aki meglepő módon minden rossz tulajdonsága ellenére
képesnek bizonyul arra, hogy felelősséget vállaljon önmagáért és a családért.
Hamarosan nyilvánvalóvá válik, hogy közös szimpátiánál többet éreznek egymás iránt. Susanne Bier filmjéből amerikai remake is készült Jake Gyllenhaal és Tobey Maguire főszereplésével Testvérek (2009) címmel, nem volt nagy durranás.
Csak egy szerelmesfilm (2007)
A bűnügyi fotós Jonas (Anders W. Berthelsen) boldog házasságban él feleségével és két kisgyermekükkel. Egy nap azonban súlyos autóbalesetet szenvednek – a másik járműben az érzelmileg instabil Julia (Rebecka Hemse) ül. Jonas és családja sértetlenül ússza meg a karambolt, Julia azonban kómába esik. A titokzatos szépség a rejtély és veszély izgató elemeit hozza a férfi életébe, aki hamarosan
– némi bűntudat, jó szándék és gyáva passzivitás keveréke eredményeként –
elhiteti az idegen nő családjával, hogy ő Sebastian, Julia barátja, akivel a lány akkor ismerkedett meg, amikor Vietnamban élt. Csakhogy hamarosan megjelenik az igazi Sebastian, aki elég dühös lesz hősünkre. Nikolaj Lie Kaas ritkán játszik negatív figurát, de amikor mégis, akkor bizony elég ijesztő tud lenni.
Nyomtalanul (2013)
Egy korábbi hiba miatt a tehetséges, de öntörvényű nyomozót, Carl Morc-ot (Nikolaj Lie Kaas) parkolópályára állítják, és megbízzák, hogy egy alagsori irodában irányítsa a Q-ügyosztály munkáját. Társa, Assad (Fares Fares) segítségével megoldatlanul lezárt ügyeket vesznek újra elő, és egy nap kezükbe kerül egy eltűnéses-öngyilkossági ügy, és a páros váratlanul olyan részletre bukkan, amely új megvilágításba helyezi az esetet. Minél tovább nyomoznak, annál nyilvánvalóbbá válik, hogy
az öngyilkosságként lezárt ügy valójában bűncselekmény volt.
Az egyetlen szemtanú azonban az eltűnt beszédképtelen öccse, aki csak korlátozottan képes kommunikálni, és nem akárkinek nyílik meg. A film váratlan sikere három folytatást is hozott, a Fácángyilkosokat (2014), a Palackpostát (2016) és a A 64-es betegnaplót (2018).
Második esély (2014)
Két rendőr, akik egyben a legjobb barátok is, szolgálat közben egy veszekedő, drogos párhoz mennek ki. Egyikük, Andreas (Nikolaj Coster-Waldau) az intézkedés közben megtalálja a pár gyerekét a saját ürülékében feküdve egy szekrényben, és súlyos döntést hoz. Egy este elrabolja őt és saját gyerekeként kezdi nevelni feleségével. Terve látszólag működik, de rövid időn belül szembe kell néznie tettével, miközben a drogos pár kétségbeesett lépesre szánja el magát
– így hősünk nem kerülheti el a szembenézést tettének következményeivel.
Az ezúttal egy lecsúszott kábszerest alakító Nikolaj Lie Kaas két, újra a pályafutását meghatározó alkotóval, Susanne Bier rendezőnővel és Anders Thomas Jensen forgatókönyvíróval dolgozik együtt.
Az igazság bajnokai (2020)
Amikor Otto (Nikolaj Lie Kaas), a frissen elbocsátott statisztikus azzal keresi fel Markust (Mads Mikkelsen), az Afganisztánt megjárt hivatásos katonát, hogy felesége halála nem fatális véletlen, hanem egy motoros banda ördögi terve volt egy bűnügy koronatanújának a kiiktatására, ki lehet találni, merre kanyarodnak hamarosan a történések. Főleg, ha hozzáadjuk a képlethez azt is, hogy Markus a gyász mellett
nagyon súlyos indulatkezelési problémákkal és poszttraumás stressz szindrómával küzd.
És miközben a felszínen a színtiszta erőszak és „az erőszak erőszakot szül” elve tűnik a mozgatórugónak, addig van a filmnek egy másik rétege is: ahogy Ottónak és társainak köszönhetően az anya halálával csonkává vált családból fokozatosan egy rendhagyó, mégis összetartó és működőképes család alakul – mint azt Anders Thomas Jensen rendező-forgatókönyvíró szinte összes munkájában láthattuk.”
Teljes kritikánk a filmről itt olvasható.