A véres konfliktusokkal szabdalt Afganisztán csak "álca" Susanne Bier legújabb filmjében a Testvéred feleségét-ben. Maskara ahhoz, hogy lelepleződjék, milyen "egyszerűen" kizökkenhetnek a hétköznapok saját medrükből. Még a pillangó szárnycsapása sem kell hozzá és összeomlik mindaz, ami korábban megbízható volt, megváltoztatva ezzel a "jól ismertben" kényelmesen mozgó emberek közötti viszonyt. Persze, "divatos" és életbevágóan fontos a terrorizmusról beszélni, de ugyan olyan lényeges szót ejteni arról, hogy "szinte semmi" sem kell ahhoz, hogy az igazság más megvilágításba tűnjön fel. Susanne Bier arra tesz kísérletet, hogy bemutasson -elsősorban- egy szerelmi történetet, amely a tragikus események súlya alatt, ha nem is roppan össze teljesen, de kibillen a megszokott kerékvágásból.
Egyensúlyát veszti és ki tudja, hogy újra helyre zökkenthető-e?!
A film két testvér találkozásával nyit. A család fekete bárányát, Jannikot, aki most szabadult, bátyja Michael várja a börtön előtt. Elsőre homlok egyenest különbözőnek tűnnek. Az öccs bárdolatlan, trágár, önző, kisebb-nagyobb balhékba belekeveredő, ezzel szemben Michael a megtestesült jófiú, becsületes, gondoskodó, szép feleséggel, szőke hajú angyalka gyerekekkel, tiszteletet parancsoló katonai előmenetellel, akit a kötelesség most éppen Afganisztánba szólít, hogy aztán egy misszió közben találat érje őt és társait szállító helikopter. Halottnak nyilvánítják, pedig ha hinnének felesége, Sarah megérzésében azonnal felderítő egységet indítanának a keresésére. Miközben Michael a tálibok fogságában sínylődik és egy életre meghatározó döntés elé kerül, addig otthon, Jannik és a hátrahagyott család között egyre szorosabb viszony épül. Michael azonban egy sikeres katonai akció eredményeképp hazatér, súlyos teherrel a lelkében.
Susanne Bier karakter tanulmányokat készít, úgy, mint ahogy azt megszokhattuk az utóbbi időben nemzetközi forgalmazásba került, sikeres dán filmek esetében. Per Fly Örökségénél, Paprika Steen Utána című mozijánál, vagy Bier előző filmje a Hogy szeretsz esetében. Mindegyikben közös, hogy a főszereplők sorsát valamilyen váratlan esemény letéríti a már kitaposott ösvényről. Az Örökségben egy öngyilkosság, a pénz, a fojtogató családi kötelezettségek összehangolt támadása kell ahhoz, hogy egy boldognak látszó élet tönkremenjen és a korábban megváltoztathatatlannak hitt elvek feledésbe merüljenek. Az Utána című műben egy autóbaleset zilál szét sorsokat, hasonlóan a Hogy szeretsz? című alkotáshoz, amelyben két pár szembesül a lét törékenységével, azzal, hogy a váratlan történések mennyire felkészületlenül érik az élet irányíthatóságba vetett hittel élő embereket.
A Testvéred feleségét-ben Afganisztán a premissza, amely az előző tétel bizonyítására szolgál. Biert leginkább az érdekli, hogyan idomulnak az érzelmek a sarkából kifordult környezethez, hogyan változik meg egy család kapcsolata és legfőképp miként lehetséges elfogadni a valóságot, funkcionálni az "újban" úgy, hogy az ismét reménnyel teljen meg. Bier ezen kívül kiváló színészei (Connie Nielsen, Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas) segítségével vászonra égeti azt az alapigazságot, hogy a brutalitás nem áll meg önmagában, nem létezhet melegség, meghittség, sőt, humor nélkül.
Még akkor is igaz ez, hogyha a filmmel nyilvánvalóvá válik, hogy Michael végérvényesen magában hordozza a világégést. Ennyiben, pedig mégiscsak van politikai vetülete a filmnek.