Az I scream balett neves alkotói újra bemutatják a "zenbudhista televíziót". Új filmjük elmélkedés a látás természetéről a vizuális szennyvíz csatornák korában. Feltételezésük szerint nem a tv a nagy találmány, hanem a távkapcsoló. Így aztán egyesítik a kettőt, s létrehoznak egy saját adót és kapcsolási módszert, a Jázmin tv-t, melyben meghökkentő álom és víziószövetként váltakozik tudományos ismeretterjesztő-film és show-műsor, nótaest és horror, dokumentumfilm és burleszk.
Szirtes János és feLugossy László a nyolcvanas években indult szentendrei radikális művészeti csoport tagjaiként kezdtek el együtt dolgozni, létrehozni képeket, performenszeket, zenét. A film eddigi munkáik esszenciájaként is tekinthető. Ennek kapcsán láthatunk részleteket, archív felvételeket közös és önálló performenszeikből is. Megemlítendő még, hogy a videóra forgatott, minimál költségvetésből készült filmben közreműködik számtalan híres barát és tanítvány. A zenét Wahorn László és Szemző Tibor, a képet Klöpfler Tibor jegyzi. S számos átfedést fedezhetünk fel a nemrégiben bemutatott "Az ifjúság megnyugtat" s a "Tiszta lap" alkotói, szereplői és stílusa között.
A "Tiszta lap" főhősei - Szirtes János és feLugossy László - időnként nővé változva - Kedves Lili és Gryllus Dorka alakjában - kalandoznak a képernyő túloldalán. Realitás és irrealitás határán olyan könnyedséggel és mélységgel közlekednek oda-vissza, mint "szerecsen a porcelánboltban, elefánt a dióban". Utazásuk és beszélgetéseik minden pillanata magával ragadó spirituális burleszk. A Jázmin tv élőben közvetíti oroszrulett-párbajukat, s elkíséri őket egy road movie-ra, melynek ismeretlen célja a Paradicsom. Felkeresik a vak öregembert a hegyen, aki a nanorészecskék mikroszkopikus tanulmányozásán keresztül Istennel való összeköttetést ígér. Átsétálnak egy nótaesten, ahol mindenki becsukott szemmel közlekedik. S időnként - többek között - beúszik a képbe egy szaunában játszódó pszichohorror, a "Grundel kapitány kalandjai" is, melyben kalózok és tiroli menyecskék keverednek heves vitába kifojt szemek, csonkolt lábak megtekintésének kapcsán. Aztán a nagy kavargás közepette hőseink végül megkapják a maguk angyali üdvözletét - kinek a gömbvillám, kinek az ágya alá gurult titok közvetít -, azaz beidézést nyernek a Paradicsomba, részvételt a bűnbeesést rekonstruáló "Ádám és Éva" show-műsorba, melynek játékvezetője személyesen az ördög. S a fődíj természetesen: harangzúgás mikroszkóppal.
A tisztelt alkotók feltehetően tisztában vannak a realitással (lsd. "Tudnál vezetni ha vödröt húznék a fejedre?" " Nem, úgy nem tudnék.") s így filmjük jelentős kérdések tisztázására készteti a nézőt. Például, hogy létezik-e megvilágosodás a becsukott szemmel látás útján? Létezik-e tabula rasa, tiszta lap, újra megszerzett ártatlanság? Vagy az újjászületés pillanatában csak az újrabűnbeesés lehetősége marad? Ki tudja? Mindenesetre végre itt egy remek film, melynek minden kockájába bekódolva a végtelen. Így hát: réshang, spiráltank. Azaz bármit is mondok, a választ végül mindenki maga hívja elő agya fekete dobozában.