A gyorsabb sebességváltástól vagy az új hátizom-csoporttól jó a Halálfutam? Mindegy, ha ölik egymást az élő konzoljáték-szereplők. Magyarország filmgyártása vezető lehetne az ipartelepi akciófilmekben, de nem vesszük észre a tátongó piaci szegmenst. Paul W.S. Anderson észrevette.
Indusztriális autós cyberakciópornó a Halálfutam. Fegyveres autókkal üldözik egymást a konzoljátékos történetben a versenyzők, először mindenki szívat mindenkit, majd a túlélők újra versenyeznek, végül a két legjobb egy az egyben vív meg a győzelemért. Látványos és szórakoztató, fogy a benzin, ömlik az olaj, és soha nem indexelnek benne. A gyilkosságok is viccesek, a trailerben is látható fejlebaszós gázolást például vagy kétszer megismétlik. Ha valaki szereti ezt az akciófilmes típust, annak jó másfél órája lesz, a többiek meg ne legyenek hülyék, nézzenek mást.
Jason Statham különös, faragott arcú színész, ún. színészi repertoárja nincs neki (mondjuk én A ravasz, az agy és két füstölgő puskacső óta szeretem), van viszont szétgyúrt teste (szerintem a Halálfutamban új hátizom-csoportokat dolgozott ki), és különlegesen tud kettesből hármasba váltani. Minden filmjében vezet, ez olyan, mint Tóth Orsinál a meztelenkedés, elvárjuk, és csalódunk, ha nincs. Statham minden filmek állandó sofőrje, pedig se taxis, se autóversenyző arcéle nincsen, elképzelni nem tudom, hogy találta ki a volt műugróról valaki, hogy Hollywood hivatalos sofőrévé teszi, de bejött neki.
A Halálfutam nem fog tetszeni azoknak, akik nem szeretik a nyolcvanas évek legendás akciófilmjeit, amelyekben a pornófilmekhez hasonlóan, valami laza kerettörténet foglalta össze a a film játékidejének 70 százalékát kitevő autós üldözéseket, gyilkolást, a rengeteg robbantást és lövöldözést. A Halálfutam egy élet-halálra menő autóverseny rengeteg értelmetlenséggel és vicces jelenettel, amelyek még inkább alátámasztják, vissza kell jönnie a nyolcvanas években fénykorát élő látszólag indokolatlan mészárszékes filmeknek (a 45 millió dolláros büdzséből 54 milliót hoztak eddig ki).
Mortal Kombat, Kaptár, Kaptár 2., AVP, még felsorolni is rossz érzés ezeket a gyenge Paul W.S. Anderson-filmeket, mindegy, a rendező fogta a csodálatos 75-ös Death Race 2000-t, és saját perverzióira igazította, pedig a korábbi változatban David Carradine a főhős és Sylvester Stallone alakítja az ellenséget. Micsoda film volt, de ezt hagyjuk, mert ez se semmi. Eleve nincs izgalmasabb egy hatalmas gyárszerű szigetbörtönnél (pluszpontok járnak az indusztriális hangulatért, a börtönért és hogy ezt szigeten valósítják meg), ahova természetesen a világ lemocskosabb anyabaszóit viszik, konkrétan most Stathamet, mert legyilkolta feleségét, aki odaégette a hagymát egy drámai jelenetben (de tényleg).
A börtönszigeten titkos autóversenyt rendeznek, amit interneten közvetítenek sok pénzért (40 millió néző), mint a pornós livecameken, ugyanaz az üzletpolitika, ugyanaz az élvezkedés, és mivel az örökös bajnok, Frankenstein (ez is egy mindent vivő metafora, lássuk be) belehalt a legutóbbi versenybe, ezért a helyére kell emelni valakit, csak ki ne derüljön. Mivel a világ legjobb autóversenyzője nem Schumacher, ezért Stathamet igazolják le a csepeli vasöntödéből. Mélyen érző, de barázdált arcú hősünk ki akar jutni, ezért a műfaj által megkövetelt utolsó versenyt meg akarja nyerni, de közben persze bosszút is akar állni, meg igazságot is, szóval mindent egyszerre. A szupermellű csaj már tényleg túlzás egy özvegy férfinak.
Szóval sofőrünk gyorsan rájön, hogy nem véletlenül van ott, ahol; és leigazolásáért a börtön igazgatója és a verseny Bernie Ecclestona, a háromszoros Oscar-jelölt, a Bourne-sorozatból ismert Joan Allen is felelős. A film után az szinte biztos, hogy az unalmas Forma 1-nek ebbe az irányba kell tartania, mert sokkal szórakoztatóbb lenne, ha a Hungaroringen Hamiltont Alonso gyilkolná egy óriási fegyverrel, és így talán még Baumgertner Zsoltot is vissza lehetne csempészni, mivel állandó emberanyag-hiány lenne. Szóval verseny, bosszú, menekülés, de ezek csak olyan címszavak, amik valamilyen keretet adnak az őrült autós lövöldözésnek. Még egyszer: csak azoknak, akiknek tetszik a trailer.