Tompson még a Hófehérke és a hét törpén is dolgozott, és fontos szerepet játszott a hollywoodi animáció fejlődésében.
Ruthie Tompson négy évtizeden keresztül dolgozott a Disney stúdió rajzfilmjein, gyakorlatilag mindegyiken, az 1938-as Hófehérke és a hét törpétől egészen az 1977-ben bemutatott A mentőcsapatig. A 111 éves néni vasárnap hunyt el Motion Picture & Television Fund's Country House and Hospital nevű, a filmszakmában dolgozó idősek számára alapított szeretetotthonban, illetve kórházban.
Tompson a Disney jelenettervezési részlegének vezetőjeként részt vett annak a kameratechnikának a kidolgozásában, amellyel a hátteret és az előtte lévő animációs fázisrajzokat filmre vehették. Ennek köszönhetően, 1952-ben meghívást kapott a Fotósok Nemzetközi Szövetségébe (International Photographers Union).
"Úgy tűnik, a fiúkat lenyűgözte a kíváncsiságom, és úgy döntöttek, hogy azért, amit mechanikailag csináltam a kameramozgásokkal, nekem is tagja kell lennem a fotós szakszervezetnek" – mesélte Tompson a 2014-es Showfolk című rövidfilmben, amely az MPTF otthon hét lakóját állította a középpontba. "Én voltam az egyik a két nő közül, akit befogadtak. Azt gondoltam: ez jó érzés. "
Tompson 1910. július 22-én született a Maine állambeli Portlandben, de Bostonban nőtt fel. Családjával 1918-ban a kaliforniai Oaklandbe költözött, majd Los Angelesben telepedett le, Walt Disney első stúdiójának közelében.
"Mindig elsétáltam a Disney Bros. épülete mellett" – emlékezett vissza a Disney Legends című életrajzában. "Kíváncsiskodtam és körbeszaglásztam, végül behívtak, hogy megnézhessem. Ezután elég gyakran meglátogattam őket. Emlékszem, ahogy a padon ülve néztem, ahogy Roy (O. Disney, Walt bátyja) filmre veszi az animációs fázisrajzokat."
Egyszer Roy megkért minket, szomszéd gyerekeket, hogy játsszunk fogócskát az utcán, miközben ő filmezett minket. Gondolom, az Alice Comedieshez kellett. Mindannyiunknak fizetett egy-egy negyeddollárost, aminek örültem, mert vehettem medvecukrot.
A hollywoodi gimnázium friss diplomásaként Tompson a San Fernando Valleyben lévő Dubrock Lovasakadémián dolgozott, ahol a Disney-fivérek pólózni tanultak.
"Soha nem akartam azt csinálni, amit kellett volna" – mondta a Showfolkban. "Mentem az orrom után. Ekkor futottam össze Walt Disney-vel".
Disney felismerte őt korábbról, és munkát ajánlott neki. "Nem érdekel, hogy tudsz-e rajzolni vagy sem. Megtanítjuk neked, mit kell csinálnod" – emlékezett vissza a Vanity Fairnek 2010-ben. Tompson ezután kifestőként a stúdió első egész estés animációs filmjén, a Hófehérke és a hét törpén és a Lonesome Ghosts című rövid rajzfilmen dolgozott, majd ő nézte át azokat a celluloid lapokat, amelyekre a rajzfilmfigurák fázisrajzait festették. 1948-ban aztán jelenettervező lett, és különös érzéke volt a kameramozgások kiszámításhoz.
Miután bekerültem a jelenettervezésbe, ez volt az a rész, amikor úgy éreztem, hogy valóban az intézmény része vagyok, mert segítettem az animátoroknak és a háttérfestőknek."
Tompson olyan klasszikusokon dolgozott, mint a Fantázia, az Aliz Csodaországban, Csipkerózsika, 101 kiskutya, A dzsungel könyve, majd 1975-ben, A mentőcsapat munkálatai után nyugdíjba vonult. Ezután még egy évtizeden át dolgozott más stúdiók projektjein.
Mickey egér és én együtt nőttünk fel
– mondta gyakran.
Tompsont 2000-ben Disney-legendává nevezték ki, és ovációval köszöntötték, amikor részt vett a 2017-es D23 Expón Anaheimben, néhány nappal 107. születésnapja előtt. Mindy Johnson, Disney-történész, a 2017-ben megjelent Ink & Paint: The Women of Walt Disney’s Animation című könyvének szerzője szerint Tompson volt talán az utolsó kapocs a hollywoodi animáció kezdeteivel.
Címlapkép: Stefanie Keenan/Getty Image