A több mint 36 éves múltra visszatekintő Nagyházi Galéria és Aukciósház idén új nagyszabású projektbe kezd. Nagyházi Contemporary néven új térben, egyedi arculattal indít kortárs művészeti galériát Budapesten a Falk Miksa és Balaton utca sarkán. Az elmúlt években a Nagyházi Galéria keretein belül is egyre több kortárs műalkotás tűnt fel, és most elérkezett az idő a megújulásra. A kortárs műalkotásoknak önálló tér nyílik, amely megbízható szakmai háttérrel, friss szemlélettel, formabontó kiállításokkal és programokkal kapcsolódik be a kortárs művészeti diskurzusba.
A Nagyházi Contemporary (NACO) célja, hogy egy progresszív és inspiratív közeg jöjjön létre, ahol a galéria meglévő és új gyűjtőit közelebb hozhatják a kortárs művészethez. A NACO feladatának tekinti a fiatal művészek képviseletét itthon és külföldön, valamint a kortárs műtárgyak jelenlétének erősítését a hazai műgyűjteményekben.
A Nagyházi Contemporary kiállításainak sorát szeptember elején nyitotta egy urban art eseménnyel, amelyen a résztvevő művészek 2020 globális és társadalmi problémáira reflektálnak. A street art médiuma hazánkban is egyre jelentősebb szerepet kap a művészeti kommunikációban. A közösség és egyén viszonya, a városi környezet hatása életünkre megkerülhetetlen témakörök az urbánus művészetben. A kiállítás művészei itthon és külföldön egyaránt keresett alkotók, akik művészeti gyakorlatától nem idegen a társadalomkritika és az interaktivitás keresése. A négy művész Bakos Zsuzsi (iamsuzie), Fork Imre (Fork), Riez József (Hoek), Viszokai Krisztián (Mr. Zero), saját változatos alkotói attitűdjüket mutatják meg a világjárvány, a black lives matter témakörein keresztül. A kiállítást a Színes Város fesztivál szervezője és kurátora, Nádudvari Noémi nyitotta meg.
Bakos Zsuzsi avagy ahogy sokan ismerik iamsuzie 2015-ben fejezte be tervezőgrafikai tanulmányait, innentől kezdve az illusztráció és a grafika mellett graffitivel is foglalkozik. Több országban festett, mint Németország, Anglia, Dánia, Koszovó, Horvátország, Málta és Kanári-szigetek. Részt vett a budapesti Színes Város fesztiválon is, melynek keretében három falat festett Budapesten, Berlinben és Londonban. Kétszer is részt vett mint alkotó a nemzetközi Meeting of Styles graffiti fesztiválon Koppenhágában és Pristinában.
Fork Imre neve ismerősen csenghet azok számára, akik követik a hazai kreatív szféra eseményeit. Az erős graffitis háttérrel induló, később art directorként praktizáló, urban designer immár 20 éve fest, ebből 15 éve Fork néven. Több stílusban és formátumban is alkot, melyekre jelentős hatással van az utcai művészet, főként a graffiti világa. Fork az elmúlt 2 évtizedben bejárta egész európát, évi 2-3 külföldi rendezvényen vesz részt, közel 50 graffitit készít évente és 15-20 megbízásos projektben alkot különböző cégek megbízásából. Az ő nevéhez köthető a Budapest Park arculatának megújítása 2017-ben. Részt vett a graffitis világ egyik legnagyobb rendezvényén Dániában a Roskilde fesztiválon, itt hárman képviselték hazánkat Mr. Zero-val és Fat Heat-tel karöltve.
Riez József (művésznevén Hoek) első és egyben meghatározó vizuális élménye a graffitivel való találkozás volt. A graffiti szeretete lassan új kifejezési formákat is magával vonzott, így hamarosan az olaj, vászon és a műtermi festészet irányába mozdult el. Kiállított a B52 Galériában a Trafóban és a Blitz Galéria egymást követő két aukcióján. A műtermi munka mellett a kétezres évek elejétől különböző megrendelésekre készít falfestményeket. Kiemelt munkái közé tartozik a Dreher Sörgyár új épületének faldekorációja, a Gresham-palota, új részlegének szecessziós falfestése valamint az Érdi Kézilabda Sportcsarnok teljes dekorációs festése de tervezett már a cipőt a Vans részére is. 2018-tól Magyarország legnagyobb murál és tűzfal festő cégének művészeti vezetője. Legnagyobb munkáik közé tartoznak a Vasas stadion teljes dekorációs festése, Kecskeméten a Cifra Palota melletti tűzfal megfestése a város 650. évfordulója alkalmából, Kaposváron Rippl-Rónai József egyik csendélet képének tűzfalra festése, Weiss Manfréd Villa belső tűzfala, Német utcai mese fal, valamint a Gozsdu udvarban található menekült kislány monumentális arcképe.
Viszokai Krisztián avagy Mr. Zero 1994-ben kezdte meg utcai művész karrierjét, azóta folyamatosan fest, rajzol, terveket készít. Pályafutása során több stílussal is kísérletezett; a képregénykarakterektől a 3D betűfestésen keresztül a hatalmas murálokig. Festményei a berlini Wheel to Wall-tól, a Las Vegas-i The Linq Mural Project-en keresztül Párizsig a Magyar Nemzeti Galéria falain át több kortárs művészeti fesztiválon is láthatóak voltak. Mára leginkább klasszikus betűfestészetéről és egyedi karaktervilágáról ismert.