Várunk. Haza.

előadás, 1 felvonás, magyar, 2016.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Traumakomédia szünet nélkül.

Családtörténet lesz ez. Várjuk, hogy elkezdődjön. Nem. Tart már egy ideje. Sőt. Nagyon is régen kezdődött. Hogy pontosan mikor, arra persze nem emlékszik senki. Most arra várunk, hogy újrakezdhessük. A történet maga, a várakozás. Várjuk, hogy hazajöjjön a gyerek, a testvér, az apa, a férj. Várunk egy csomagot, vagy legalább egy levelet. Várjuk, hogy lehulljanak a falevelek. A vonatra várunk. Várjuk, hogy elálljon az eső. A vérzivatar. Várjuk, hogy vége legyen. Várunk, mert, ha ennek itt vége, ha eláll végre az eső, ha befut a vonat, ha lehullanak a falevelek, ha megérkezik a levél, a csomag, ha hazajön a férjünk, az apánk, a testvérünk, a gyerekünk, akkor majd jó lesz. Akkor majd újrakezdjük.

A(z) Stúdió "K" Színház előadása

Bemutató időpontja:

2016. március 17., Stúdió "K" Színház

Stáblista

Hozzászólások

7/10
FElepHánt 2016 máj. 03. - 17:36:12 7/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

VÁRUNK.HAZA.---Nagypál Gábor---Stúdió K

Meredten ott ül az asztalnál a család, elrajzolt, groteszk fejek, gnómszerû figurák: félelmetes nyitókép, Tadeusz Kantor Halott osztályát idézi. Várnak. Levelet az Amerikába kitántorgott apától, életjelet a Don-kanyarban eltûnt férjtõl , mindig a távollevõ talán élõktõl. Közben a dominagymama parancsszavára: "Dologra!", folytatják a sziszifuszi munkát.
A darb szétesik, nincs szerkezete, az epizódok esetlenül torlódnak. Pedig a szövegek jók, a karakterek keményen rajzoltak. Lovas Dániel dühkitörésekben õrlõdõ szerencsétlen, az Anya, Nyakó Júlia az asszonyi helytállás, a szuperszenzitív Pallagi Melitta megnyomorított
gyermekség eleven ikonja. Sipos György a mindent eltûrõ lúzer, Homonnai Katalin a bénultságba békélt vénlány, Nagypál Gábor több alakban a visszavárt férfi.
A monológok találóak, megvillan a torz komikum is, jó a rendezés, ám egészében nem tud végig hatásos lenni a produkció. Túl sokféle, túl széttartó. A szigorúan külsõ szem dramaturgia hiányzik.
Van azonban egyetlen nagylélegzetû momentum, amely indokolttá teszi a megnézést. Mindig átütõ, mindig eredeti, megszoktuk kiemelkedõ alakításait, de amit most Spilák Lajos mûvel, az lélegzetállítóan óriási. „Kanördög seggébõl elõbújó” diktátorokról és a legfájóbb
sorskérdésekrõl beszél, reszelõsen sírós nagymamahangon, gyõzhetetlen folyamatossággal nyûgöz le. Ezt a tirádát minden bizonnyal megõrzi a színházi emlékezet!!!