Mi történik, ha a hatalom egyetlen kicsinyes, kapzsi ember kezében összpontosul? Hogyan válhat valaki elnyomottságában is elnyomóvá? Alfred Jarry leghíresebb műve, az Übü, a király február 29-én debütál a REÖK Stúdiószínpadán, Herczeg T. Tamás rendezésében.
Újabb humorban gazdag abszurd drámát láthatnak a nézők a REÖK Stúdiószínpadon. Mrożek „Rendőrség- avagy a helyzet egyre hülyébb” című darabjának tavalyi hatalmas sikere után a közönség ezúttal az Übü, a király-t láthatja a játszóhelyen.
A diktátor hajlamú Übü Papa felesége biztatására megszerzi a trónt. A gátlástalan hatalmi mámor megtestesült szimbólumaként, ostoba törvényeivel és önkényuralkodásával azonban gyorsan magára haragítja a népét. A darab ironikus humorával szembesíti nézőit a minden korban érvényes jelenséggel: társadalmunk - mióta világ a világ- elnyomókból és elnyomottakból áll.
A rendező, Herczeg T. Tamás már jól összeszokott szereplőgárdával dolgozik együtt. A hatalmaskodó, kapzsi Übü Papát Balog József alakítja, Sebők Mayát Übü Mamaként láthatjuk színpadon, Kosztolányi József pedig többek közt Főhugybári és Bunkoszláv bőrébe bújik. Új művészek is bemutatkoznak a darabban, így Farkas László Róbert a Cár, a Király és több más szerepben, a szegedi kulturális életben jól ismert Bodnár György pedig Hírnökként látható majd.
A rendkívül vicces, abszurd átiratot Bodolay Géza készítette, aki Jarry két drámáját, az „Übü királyt” és „A láncravert Übü-t” dolgozta össze. A darabban így Übü egyszerre tűnik fel a saját akaratát másokra erőltető „szabad” emberként és rabszolgaként is. Az előadás egyedi, meghökkentő jelmezeiért és a díszletekért ismét a JDS felel.
A(z) Szegedi Nemzeti Színház előadása
Hozzászólások