Tiszta vicc

abszurd játék, 2008.

Értékelés:

3 szavazatból
Szerinted?

Matilde utál takarítani. Virginia imád takarítani. Lane nem szorul rá, hogy takarítson. Anának nem fontos, hogy a cseléd takarítson, elég, ha vicceket mesél. Charlesnak Ana fontos, de azért Lane is. Ana beteg. Charles betege. Lane viszont Charles felesége és orvos. Charles is, de az az orvostudománynál jobban hisz a fák gyógyító erejében. El is megy a gyógyfáért Afrikába, de nem engedik fel vele a gépre, így gyorsan megtanul repülőt vezetni. Női darab. Amerikai. És abszurd.

A(z) Sanyi és Aranka Színház előadása

Bemutató időpontja:

2008. október 10., Sanyi és Aranka Színház

Stáblista

Hozzászólások

Gabriella54 2010 aug. 08. - 01:48:02
Remélem, Nyíregyházán, a VIDOR Fesztiválon is sikert arat!
Móricz Zsigmond Színház, Krúdy Kamara:

2010. aug. 31.(kedd) – 18.00 és 22.00
A Sanyi és Aranka Színház és Apropera és a PanoDráma közös produkciója, Budapest
Sarah Ruhl: Tiszta vicc
Rend.: Lukáts Andor
Fõsz.: Csákányi Eszter, Kováts Adél, Margitai Ági
dreamer1 2009 máj. 08. - 09:04:39
Tavaly láttam a darabot a bemutató után nem sokkal.
Nekem kicsit zavaros volt. A Szandtner Anna sok volt színészileg érdekes nem sokkkal elötte a Garboban tetszett bár másmilyen szerepet játszott. Meg sem ismertem így smink nélkül hirtelen. Jó volt látni a Margittai Ágit is. Kováts Adél tetszett a legjobban. Valahogy õ volt az aki végig jó volt.
Nem tudom miért de van benne valami franciás-spanyolos. Jól néz ki még mindig van stílusa és elegáns. Jóban van önmagával és ez kisugárzik.
Sok sikert a Sanyi és Aranka Színháznak!
FeHér ElepHánt 2008 okt. 21. - 16:46:03
***moderálva***

TISZTA VICC Lukáts Andor Sanyi és Aranka Színház

Nem avangárd, nem kísérleti, nem extrém. Egy "rendes" darab fantasztikus színészgárdával,
mégis tökéletesen illeszkedik a hely és az induló új színház szelleméhez: groteszk tragiko-
média, abszurd beütéssel. Nevettetõ alapötletére váratlan fordulat dupláz rá, mígnem ész-
revétlenül csúszunk át a halálkemény végkifejletbe. Tapsikolva élvezzük a mókát, csodáljuk
a veszettül komédiázó aktorok attrakcióit, de van mirõl gondolkodni utána, úgy igazában.
Földeáki Nóra brazil takarítónõje erõsen eltér a szokványostól, nem kreol, nem dundi és
erõsen gondolkodik, eleven felkiáltójelként ellenpontozza a többiek érzelmi szélsõségeit.
Varga Zoltán a váratlan szerelem kamasz-irracionalitását ábrázolja hevesen, Kovács Adél
meggyõzõen rajzolja meg a rideg észlény útját az empatikus emberségig. Csákányi Eszter,
aki sokszor egy poénért eladja üdvösségét, példás önfegyelemmel formálja meg ionescoi
figuráját, ennek ellenére elképesztõ színgazdagsággal játszva el takarítási paranoiáját. Neki
valóban egyetlen közbevetett szó /"curry-curry"/elég ahhoz, hogy a figyelem középpontjá-
ba kerüljön, alakítása méltó párja, szintén köztisztálkodó, kamrai elnöknõjének. Margitai
Ági-nak magától értetõdõen hisszük el, hogy szerelemre gyújthat egy 40-es férfit, "több,
mint szép: gyönyörû!", a határtalan élnivágyás, a sugárzó optimizmus példaképe, de bátran
képes felmérni és feloldani végzetes helyzetét is. Felejthetetlen utolsó, nagy kacagásának
halálfúgája, az egymásra torlódó nevetéshullámok egy végsõ sforzatóban kulmináló szökõár-
ja. Lukáts Andor-nak sikerült megalkotni az abszurd komédiába oltott emberi tragikumot,
melynek mérge és méze a kortárs színház mennyei mannájává nemesedett.