Tiszta föld

táncelőadás, magyar, 2014.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Ellentétpárok feszülnek egymásnak a Tiszta földben. Kettős világrend jelenik meg, melyben mindannyian keressük a helyünket. Ez határozza meg Kun Attila és a Közép-Európa táncszínház új produkciójának mind zenéjét, mind a képi világát. Nem véletlen, hogy József Attila Szabad ötletek jegyzékét választották szövegeik kiindulási alapjául, egyfajta korképül, hiszen a huszadik századot felforgató költő munkájában is jelentős szerepe van az összeegyeztethetetlenségnek. Ezúttal táncosok nyúltak ehhez a rendkívüli anyaghoz, amelyből kiindulva saját gondolataikat és érzéseiket fejezhetik ki - a lehető legplasztikusabb módon.

Nem ez az első eset, hogy szöveges produkciót láthatunk a társulattól, korábbi munkáikban is dolgoztak már szöveges anyaggal. A sokszor díjazott, méltán elismert koreográfussal és a nagy múltú társulattal Natalia Iwaniec, hitelesített Gaga-oktató dolgozott együtt a próbafolyamat során, így egy egészen különleges mozgásvilág kerül szemünk elé az új előadásban. A Gagában test és lélek nem határolódik el egymástól, a táncosok egyként kezelik fizikai és mentális részüket. A nemzetközileg is igen nagy népszerűségnek örvendő mozgásformát a magyar közönség nemcsak az Ohad Naharin által alapított Batsheva Dance Company-tól, hanem akár a Naharin tanítvány Sharon Eyal tavaly a Trafóban bemutatott Hause című koreográfiájából ismerheti már.

A Tiszta föld nem tisztán Gaga, de a táncosok munkáját nagyban meghatározta ez az egyedülálló gondolkodásmód.

A Közép-Európa Táncszínház mindig is nagy figyelmet fordított a fiatal tehetségek felkarolására. D.E.E.P. (Dance for Everyone Education Program) oktatási programjuk keretei között nemcsak az amatőröknek és a pályakezdő fiataloknak nyújtanak képzési lehetőséget, hanem az ifjú táncosok több lépcsős képzésben fejleszthetik képességeiket, és szerezhetnek professzionális tapasztalatot. De az új energiák nemcsak ebből a programból áramolhattak be a Tiszta földbe. A SÍN Kulturális Központ által 2013-ban alapított InterCity díjat neves együttes-vezetők és koreográfusok Sebők Cintiának, a Győri Táncművészeti Szakközépiskolában végzett táncművésznek ítélték, ő is szerepel a most bemutatandó produkcióban!

A Közép-Európa Táncszínház (KET) nagy múltra tekint vissza: Magyarország elsőként alakult táncszínháza. Fennállása óta több mint 40 koreográfus dolgozott a folyton megújuló társulattal. Olyan művészeket hívnak meg, akik elképzeléseiket nem a bevált és biztonságos formák mozgásnyelvi kliséiben valósítják meg, hanem a járatlan út veszélyeit is vállalva bátor, sajátos kifejezési eszközökkel hozzák létre előadásainkat.2013 őszén kérte fel Szögi Csaba Kun Attilát művészeti vezetőnek.

Kun Attila előszava az előadáshoz:

Hol húzódik a határ a szakmai alázat és a szakmai megalázkodás között?
Hol húzódik a határ a szakmai megszokás és a megszokásból fakadó tunyaság között?
Van-e út a csont és bőrig kiéheztetett, iskolázatlan kortársság számára a valódi bátor önkifejéshez?
Van-e szakmai invenció vagy csupán izzasztó létakarás?
Egyáltalán, miért került válaszút elé ez a szakmai szegmens?
Merünk-e valódi kérdéseket feltenni, vagy elcsöndesednek a kérdések és helyette az élőhalottakat díszes jelmezbe öltöztetjük és tapsolunk a "független" kortárs-alternatív, kortárskodás haláltáncának ritmusára?

Na, ezekkel a kérdésekkel nem foglalkozik az előadás.
Mert más úton jár a 26 éves Közép-Európa Táncszínház. Azon az úton, ahol a bátor szakmai invenció táplálja és erősíti a jövőt. Semmi cirkusz, semmi pornografikus - művészetnek keresztelt - meztelenség, semmi csinnadratta.
Viszont szeretettel várjuk a gondolkodó, asszociatív fantáziával megáldott figyelni képes közönséget, mert gyors tempójú szikáran nyers előadással készülünk.

A(z) Közép-Európa Táncszínház előadása

Bemutató időpontja:

2014. november 13., Közép-Európa Táncszínház

Stáblista

Hozzászólások