Mit keres Don Juan a XX. században? Kérdezi a szarkasztikus humoráról és társadalmi érzékenységéről híres szerző egyik legismertebb komédiájában. Vajon még mindig ő-e a csábító, vagy megunta már a nőktől való örökös függést és fedezékbe vonult? Vajon tűrik-e ezt a nők, az életerő és a jövő letéteményesei? Mit tenne a Don Juan című Mozart opera mai hőse, Tanner John, ha modern vetélytársa, Whitefield Anna kikövetelné magának: tessék engem elcsábítani! A válasz egyszerre komplex, vérfagyasztó és nagyon mulatságos. A szerelmi harcban végül mindenki elnyeri méltó büntetését. Tanner Johnt pedig a házassága egyenesen a pokol örökös fogságba taszítja.
G.B: Shaw, Ottlik fordításában keveredett Mozart Don Giovanni-jával, izgalmas játékká vegyülve. Meglepetés volt az akkor új forgószínpadra szerelt konstrukció, amelyen kergetõztek, menekültek a szereplõk, tán a sorsuk elõl is.Gábor Miklós, Pécsi Sándor és a többiek ugyan nem vehettek már részt e játékban, de Pindroch Csaba, Kéti Kitty, Mertz Tibor, Oberfrank Pál, Egri Márta és a többiek derekasan helyt álltak a nem túl egyszerû színpadravitelben.Lám csak, ilyesmi is látható olykor a Karinthyban. Egy klasszikus újszerû megfogalmazása.Ezt szokták ugyanis a leggyakrabban számon kérni egy szórakoztató színházon.
Azért talán a színlapon meg kellene említeni, hogy a színdarabot, bár minden tiszteletem Ottlik-é, eredetileg G.B.Shaw írta!
Amúgy kíváncsi vagyok rá, mert én láttam már a darabot, Gábor Miklós játszotta Tanner Johnt, és Pécsi Sándor Mendozát. Zseniálisan. Mindketten.
Az is igaz, hogy nem most volt...
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások