Mai jelmezeket és díszletekkel használunk - nem szándék a korhű miliő létrehozása.
Nem egy anti-Tragédia megalkotása volt a cél. Faust és/vagy ördög híján csak a kritikai gondolkodás bátorítását akarja elérni a darab radikális pesszimizmussal, valós változásra serkentő humorral, valamint engesztelhetetlen közönnyel azok iránt, akik tudják és meg akarják mondani a tutit. Mégis, nem intellektuális kalandról, hanem az érzékekhez és az értelemhez egyaránt ordítani kívánó darabról van szó. A düh az, ami folyamatosan jelen van a darabban: magyar és külföldi példák serege támasztja alá évezredek óta, hogy emberi kultúránkban a rossz közérzet konszolidálódott.
A történelmi szemléletet ellenpontozza a jeleneteken belüli ill. azok közötti, élő zenével kísért songok aktualitása. A songok a felvetett (történelmi) probléma mai megnyilvánulási formáira reflektálnak. Az Önkényeztetés Zeitstück és nem egyszerre.
A tervezett történelmi korokat reprezentáló jelenetek az alábbiak: a homoszexualitás titka (őskor), tapsoló rabszolgahad (ókor), állatperek (középkor), szkatológikus nacionalizmus (ipari forradalom kora), látogatás Terezínbe (újkor), vadászat és művészet (napjaink).
A darab a Pont Műhely társulata számára készült, amiért a szerző Katona József Drámaírói Ösztöndíjban részesült 2006-ban.
A(z) Pont Műhely előadása
Hozzászólások