Victor Hugo hatalmas ívű regényének színpadi feldolgozása a musical világának legnagyszerűbb művei közé tartozik. Megőrzi a regény romantikus - monumentális lényegét és áradó muzsikájával új minőségű magasságba emeli a történetét. Szenvedélyt, szépséget, nyomorúságot, emberszeretetet hordoz a dráma, a tizenkilencedik század gazdag romantikája természetes módon ível át a huszadik század zenei világába. Hősünk, Jean Valjean, az igazságtalanul sok évi börtönre ítélt fiatalember kiszabadulása után hiába szenteli életét az emberszeretetnek, a törvény szerint élete végéig üldözött marad. Javert rendőrfelügyelő arra teszi fel az életét, hogy a feltételesen szabadlábon levő Valjeant elfogja és visszavigye a börtönbe... Valjean egy prostituált lányát, Cosettet védelmébe veszi, otthonába viszi és féltő gonddal óvja az élet veszedelmeitől. A lány beleszeret a forradalmár Mariusba és ez Valjeant porig sújtja. Az immár öregedő férfi saját magának is alig meri bevallani, hogy szerelmes a fiatal lányba...
Miskolcon most lehet látni színházban a darabot. Láttam is, a díszlet az elsõ 5 percben hiányzott. Aztán rájöttem, hogy miért is nincs, illetve - szerintem miért nem fontos -, hozzá vagyok szokva az operetthez, a musicalhez, ahol van szoba, park, konyha, udvar, stb. stb. Itt viszont pl. a barrikád jelenetnél feleslegesek a lebombázott házak, bõven elég a szekér, a torlasz, de van park, ahol a rácsos kerítés helyettesít mindent. Lehet azért nincs, mert nem erre akarták kihelyezni a hangsúlyt, a története nem a gazdagságról, a mulattságról szól, hanem amirõl, ezt tudjuk. Szóval, nem fér bele a díszlet, nem fontos. Vagy pedig hûde tévedek...
Igaziból inkább a színpadi megjelenítés miatt mondtam, mert nagyon szegényes a díszlet és egy musicalnél elvárható a sok tánc is, de itt mivel a történetre kell koncentrálni alig van tánc, csak a folytonos történések. Egy filmmusicalnél vagy filmnél szerintem tud látványos is lenni, de ennél az elõadásnál nekem nem tetszett.
A színházi elõadásoknak azért van egy határa a könyvhöz képest...
Nekem nagyon tetszett az elõadás, igaz, az elején sokminden történik, Valjean börtönléte, kóborlásai, találkozása a pappal, szerintem meg nagyon jól megoldották, a jelenetekkel egy-egy utalás, ezek pont kellettek, különben nem lenne meg az értelme, miért is üldözi Javert egy életen át. Ez az a darab, amit két estén kellene adnia a színháznak és akkor mindenki elégedett lenne. :))
Filmen tetszett A nyomorultak, de nekem musicalben nem az igazi, mert túl sok a történés, egy musical darabnak pedig látványosnak kéne lennie. Szerintem ez a történet inkább filmre való meg könyvbe. Viszont jövõre lesz egy filmusical belõle, sztárszereposztással, na az szerintem ütõs lesz, nagyon várom. Eddig azt hittem, hogy a Chicago a legjobb filmmusical, de ez valószínûleg felülmúlja majd. Színészi játékban és hangokban viszont nagyon tetszik ez. Hát talán ennyit tudnék mondani.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások