Kínos

táncelőadás, 2004.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Gergye Krisztián darabjában súlyos kérdéseket feszeget. A nyelv azonban, amelyen ezekre a súlyos kérdésekre megadja a válaszokat, olyan könnyed és finom, hogy bár megmutatja a nekünk, nézőknek a világ sötét oldalát, ezt olyan tehetséggel, energiával és erővel teszi, hogy a nézőben egy szemernyi kétség sem marad a felől, hogy érdemes élni.
És érdemes megnézni Gergye Krisztián összes jövőbeni alkotását is?

"A darab szereplői önmaguk ikonalakjai. Nem szentek és nem ördögök, nem szüzek, és nem kurvák. Átlagemberek, akik itt élnek körülöttem ebben a nagyvárosban, amely lehet, hogy csak az én gondolataimban létezik? " (Gergye Krisztián)

Mi van a túlzott végletbe billenéskor? Meddig van visszaút lehetőség? Mi van, ha addig feszítjük a húrt, hogy lezuhanunk?
A térbe bezuhanó szereplők végletes karaktereket jelenítenek meg, a mai korban legfontosabbnak tartott problémák alakjaiként (szex, drog, AIDS, betegségek, társadalom kontra egyén, kisebbségi problémák, előítéletek, pozitív és negatív diszkrimináció? stb).
Az előadásban szólók, duók, triók egymásba folyva, a boldogságkeresés extrém formáin keresztül belekényszerítik a szereplőket a másik véglettel való azonosulásba, addig fokozva a feszültséget, amíg az ember már kilépni, vagy végképp megnyílni vágyik.
Meddig vagyunk emberi-, és mikortól vagyunk ösztönlények?
Miből ered a lelkiismeret-furdalás, és meddig támad fel újra és újra?
Mitől válik szentté a mocsok, és mitől ragad és marad a bőrödön?
Meddig játszhatsz kettős életet, és mikor tapadsz bele teljesen, amikor már nincs visszalépés?
Mikor vonz pusztán a test, és mikor öleli egymást szellem és ösztön?

A(z) MU Színház előadása

Bemutató időpontja:

2004. október 22., MU Színház

Stáblista

Hozzászólások