A két világháború közötti irodalom, különösen a színház-irodalom legfőbb örökkön-örökké körbejárt, újra és újra elemzett, de sohasem megfejtett rejtélye volt az Asszony... Az asszony megcsalta az ő hites úrát. Gyakori helyzet, többféle végkifejlettel. Mindezek az írások, drámák bátran íródhattak volna egy közös cím alatt: Járt-e Cecil a Török utcában? Ez volt Herczeg Ferenc 1917-ben íródott Kék rókájának elhíresült korabeli reklámszlogenje. A Színházi Élet című hetilap még körkérdést is tett fel az ügyben... Járt-e Cecil...? vagyis az Asszony a férfinál, ártatlan-e vagy bűnös, ravasz vagy egyenes, igazat mond-e vagy hazudik, gyáva-e vagy bátor, hogyha hű, kihez hű, s ha hűtlen, kihez hűtlen. Herczeg azzal csavar az unalomig ismert háromszög-történeten, és teszi izgalmassá, hogy a vádló nem a férj, hogy a szerelmes nem a Szerető, hogy a vélt Szerető nem az akire a férj számít. Hatvanhét éve rejtély, hogy Járt-e Cecil a Török utcában... S ha másért nem, eme időtálló rejtély megoldásáért - vagy megoldatlanságáért - érdemes betérni a Madách Stúdió színháznyító előadására.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások